Betald uppgradering på KLM intra-Europa

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Stefan62, 23 December 2012.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning i economy, intra-europe, med KLM och efter betalning visar det sig att det är bokningsklass: E.

Kommer jag vid online-incheckning få en fråga om "betald uppgradering" - det är i mellandagarna och ca 30% är bokat?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan väl inte uteslutas att du får det via online-incheckning eller på automat på flygplatsen även om det verkar som att detta primärt är förbehållet fullsatta flighter där KLM vill slippa gratis op-up genom att erbjuda betald uppgradering.

Notera att du numer inte får poäng för C-klass med betald uppgradering. Policyn ändrades under senhösten.

3. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög AMS-LPI den 17:e och planet var ganska tomt. Jag fick erbjudande om cash-uppgradering till C när jag scannade boardingpasset i en av KLMs automater på AMS. Bokningsklass L.

4. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad ville de ha för uppgraderingen?

5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag minns inte. För mycket, uppenbarligen, eftersom jag åt en hamburgare på AMS istället. Hamburgerbaren precis ovanför schengen-gränsen var prisvärd, med många bra tillbehör (tryffelmajonnäs!)

Last edited: 27 December 2012
    3 personer gillar detta.
  6. Intra-Europe är dessa upgrades aldrig value for money. AMS-CPH brukar priset ligga på € 149 eller €151, eller €79 om economy är överbokat. Det är mycket pengar för en ganska enkel måltid + tidning.

Johan

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!