Senaste nytt

Betalar ni dricks vid gratis hotellfrukost i USA?

Chrille

Medlem
Ja, jag ger dricks i relation till vad det hade kostat om jag inte fått en "gratis"-kupong. Förutsatt att jag fått service förstås.
 

Mr Carter

Medlem
Jag lämnar alltid (om servicen varit ok) dricks om jag blir serverad frukost, det är väldigt sällan som det inte blir någon dollarsedel på bordet.
 

Ron Santo

Medlem
Ja, ett par Dollar per person, tycker dock att förväntningarna på att få dricks för ingenting känns besvärande ibland, t.o.m korvgubbarna i NY har ju tip jars.
 
När jag pratar med mina amerikanska kollegor så är det bara ett fåtal som dricksar om servicen är dålig. Utan att ha ett stort faktaunderlag så känns det som att det är fler osäkra svenskar som dricksar vid dålig service än amerikaner. Jag försöker oftast göra såsom kulturen är i det land jag får tillfället befinner mig i.
 

nilsson

Medlem
Med så låga procentsatser blir du knappast populär i städer som New York eller San Francisco nuförtiden...

Fast i Californien så börjar det bli trendigt att vägra dricks. Ibland med demonstrativ välgörenhetsbössa där de lägger penger som folk ändå försöker dricksa.
 
Toppen