Senaste nytt

Betalar du någonsin räntekostnader för ditt kreditkort?

nota bene

Medlem
Ah, just ja - jag brukar råka ut för att banken vart tredje år eller så försöker dra årsavgifter från ett konto som har 0kr. Det brukar resultera i straffavgifter på ett par hundra och några sura samtal för att slippa dessa. Sedan brukar de lyckas dra avgifterna från "rätt" konto ett par år innan det återupprepar sig.
Min bank gjorde detta i år. Lät mig signera en betalning 3/1 som gick 5/1 för att sedan debitera mig 2/1 (wtf?) för en årsavgift som övertrasserade just det kontot. Är inte hemma i Sverige ännu, så har inte haft tid att reda ut det - men intelligent system!
 
Jag delbetalade nyligen en månadsräkning från SAS Mastercard. Det gör jag aldrig om. Månadsfakturan var på ca 25 Tkr. Jag betalade in den största delen, men ca 6 Tkr fick anstå till nästkommande månad. Vad SEB gör då är att man lägger in kreditränta på hela saldot på kontot, dvs det är inte enbart de 6 Tkr som räntebeläggs. I mitt fall kostade det drygt 300 kr plus aviavift att "låna" 6 Tkr av SEB en månad. Frågan är om inte ett SMS-lån är mer förmånligt...
 
Jag delbetalade nyligen en månadsräkning från SAS Mastercard. Det gör jag aldrig om. Månadsfakturan var på ca 25 Tkr. Jag betalade in den största delen, men ca 6 Tkr fick anstå till nästkommande månad. Vad SEB gör då är att man lägger in kreditränta på hela saldot på kontot, dvs det är inte enbart de 6 Tkr som räntebeläggs. I mitt fall kostade det drygt 300 kr plus aviavift att "låna" 6 Tkr av SEB en månad. Frågan är om inte ett SMS-lån är mer förmånligt...

Vilka jävlar, ja det rinner snabbt iväg. Till Aktieägarnas förnöjelse, med Falk i spetsen.
 

agehall

Medlem
Jag delbetalade nyligen en månadsräkning från SAS Mastercard. Det gör jag aldrig om. Månadsfakturan var på ca 25 Tkr. Jag betalade in den största delen, men ca 6 Tkr fick anstå till nästkommande månad. Vad SEB gör då är att man lägger in kreditränta på hela saldot på kontot, dvs det är inte enbart de 6 Tkr som räntebeläggs. I mitt fall kostade det drygt 300 kr plus aviavift att "låna" 6 Tkr av SEB en månad. Frågan är om inte ett SMS-lån är mer förmånligt...

OUCH. Det är ju riktigt elakt.
 
Toppen