Betala skatter och avgifter med Flying Blue-miles

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Johan Pfeifer, 5 December 2012.

1. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Enligt Home > Flying Blue > Flying Blue > Spending Miles > About your Awards så ska man kunna betala betala skatter och avgifter med miles:

Men det står också:

vilket får mig att tro att informationen är lite gammal... :) När jag testade att boka så var enda alternativet att betala med kreditkort i alla fall.

Antar att nån här har det difinitiva svaret, även om jag redan anar var det är...

2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det står också att om man vill betala med miles så ska man kontakta "Flying Blue Service Center"...inte helt tydligt hur man ska gå tillväga.

3. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    Japp, fram till 2010 när det är implementerat på websidan :)

Är det ingen som redan vet svaret här så får jag väl göra det, men det brukar gå snabbare att få svar här...

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig bokat en intra-europe award, så jag vet inte, men varför inte bara testa? Om du kommer till sista steget där du faktiskt betalar utan att kunna välja att betala skatter med poäng så är det ju bara att avbryta.

5. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    Jag testade alltså att boka en (intra-europe) award med poäng, men den vill att jag ska betala skatter och avgifter med kort och jag hittar inget annat val.

Har mailat KLM och frågat, men de har inte svarat än.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl bättre/snabbare att du tar kontakt med Karin här på forumet..? Då får du dessutom vettiga svar.

1 person likes this.
  7. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    Ja, nåt bränsletillägg verkar de inte lägga på. Det är ju inga stora summor det handlar om, men kan man använda poäng som ändå går ut så är det ju roligare än att ge dem pengar...

För en biljett LHR-AMS-OSL är det (i Economy 12 500 miles och i Business 37 500 miles plus) (EUR):

På flygöversikten står det också:

8. Air France/KLM

Air France/KLM Företagsrepresentant

Johan! Fr o m juni i år är det inte längre möjligt att betala skatter ned miles. Pratade precis med FB helpdesk som bekr detta... Sorry!! Hälsn Karin

9. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    Tack för svaret Karin!

Synd, för nu kostar ju en award-biljett med KLM nästan lika mycket som en vanlig biljett med andra bolag där jag vill flyga...

Än en gång är BC snabbaste sättet att få svar. Jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail till KLMs servicecenter.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!