Betala resa med två olika AMEX-kort

Diskussion i 'Kreditkort' startad av 12c, 28 Maj 2015.

1. 12c

12c Ny medlem

Hej,

Jag och min fru kommer att åka till Afrika på Safari i sommar. Jag har betalt 50% av resan med mitt AMEX SAS Premium. Nu skulle jag vilja betala resten av resan med med AMEX SAS Elite. Gäller kortetsreseförsäkning då? Eller måste 75% betalas med SAMMA korttyp för att den skall gälla?
    mvh
    Erik

2. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Resan ska enligt försäkringsvillkoren "betalas till minst 75% genom American Express" så det går bra att betala med två olika kort, Jag vill minnas att någon annan här på forumet också fått svar från Amex att det är de för kunden bästa villkoren som gäller, d.v.s. Elite-villkoren.

3. Cliff

Cliff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit i kontakt med Amex angående om jag kunde betala resa, hotell och hyrbil i USA med mitt Amex SAS Elitekort för att kunna uppnå 241 vouchern och samtidigt åtnjuta de extra förmånerna som följer med mitt Amex platinum. Svaret var som RickardG skriver att det inte spelar någon roll med vilket kort betalningen sker (så länge som det är Amex) utan det är alltid kundens bästa villkor som gäller.

4. HCW

HCW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått motsvarande besked på en fråga inför att jag skaffade Elite.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!