Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

kaktusen

Medlem
Har någon lyckats pruta ner avgiften hos Betalo? Billhop var jag i kontakt med och fick ner avgiften till 2,25.
Pratade med Billhop och angav vilka belopp jag kan tänka mig att betala genom Billhop och fick 2.1%. Betalo sa nej oh kille inte sänka Amex avgiften från 2.5% Tidigare har Betalo matchat erbjudanden från Billhop.

Lite OT: Jag tycker gränssnittet hos Betalo är bättre och jag gillar att man loggar in med BankID. Support hos Billhop är dock betydligt bättre med snabba svar via email. Det är dessutom väldigt trevliga. Betalo har varit långsamma med att svara och supporten har tidvis varit sur och nästan otrevlig. Jag är gammelmodig, uppväxt i USA och gillar bra service. Jag prioriterar därför användande hos Billhop.
 

RasmusN

Medlem
Försöker göra en betalning till ett bankkonto men jag får bara meddelande om "Välj eller sök mottagare" och hittar ingen information någonstans hos betalo om hur det funkar med betalning till bankkonto.

Någon som kan hjälpa mig?
 

kaktusen

Medlem
Antar att du använder Betalo? Skriv in alla siffrorna i kontonumret och systemet indikerar vilken bank du betalar till. Sedan är det bara att fortsätta på samma sätt som med PG/BG.
 

JacobGBG

Medlem
I vilka situationer/vilka räkningar upplever ni att det är motiverat att köra med betalo/billhop? Generellt så känner jag att procenten käkar upp vinsten så jag har endast nyttjat när jag ska spurta till 2-4-1.
 

Sahlen

Medlem
I vilka situationer/vilka räkningar upplever ni att det är motiverat att köra med betalo/billhop? Generellt så känner jag att procenten käkar upp vinsten så jag har endast nyttjat när jag ska spurta till 2-4-1.
Samma här. Det är en nödlösning för att nå 2-4-1 eller få in de sista poängen till resan.
 
Toppen