Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Xilan

Medlem
Jo, samma villkor som gäller för alla kort knutna till poängsamlande. Håller med om att det säkert blir mer frestande att missbruka funktionen nu, men får hoppas att de allra flesta kan tänka ett steg längre.. Och då menar jag inte att man ska undvika att göra överföringar till bankkonton, vilket ju trots allt är tillåtet, men att man inte sätter det i system med större belopp.
I det här läget är det nog bra att den där gränsen på max 20 000:- per 4 dygn finns. Den gränsen tror jag gör att SEB kan fortsätta acceptera Betalo/Billhop. Men det är bara min egna lilla spaning.

Typiskt med sänkning när man redan betalat sina räkningar :(
Samma här. Men det kommer fler räkningar, tack och lov. ;)
 

Impendill

Medlem
Skulle betala räkningar med mitt mc premium via betalo precis pga kampanjen.

Fick bara igenom räkningar för 7000kr.
Vad är gränsen på?

Ringde till dem och fick veta att det klassas som kontantuttag och att man inte får poäng samt blir påförd en uttagsavgift + ränta på betalningen.

Stämmer det ?
 
Skulle betala räkningar med mitt mc premium via betalo precis pga kampanjen.

Fick bara igenom räkningar för 7000kr.
Vad är gränsen på?

Ringde till dem och fick veta att det klassas som kontantuttag och att man inte får poäng samt blir påförd en uttagsavgift + ränta på betalningen.

Stämmer det ?
Nej. Man får poäng. Ingen ränta. Ingen uttagsavgiuft. Men man kan bara göra betalningar för samma beloppsgräns som gäller för kontantuttag. Antar att du frågade någon annan än kortutgivaren här om vilka regler som gäller för kortutgivarens kort?
 

Impendill

Medlem
Nej. Man får poäng. Ingen ränta. Ingen uttagsavgiuft. Men man kan bara göra betalningar för samma beloppsgräns som gäller för kontantuttag. Antar att du frågade någon annan än kortutgivaren här om vilka regler som gäller för kortutgivarens kort?

Jag frågade SEB, MC kundtjänst.

De sa att inga poäng gavs ut samt att jag fick betala avgift för kontantuttag.

Stämmer inte det?
 
Toppen