Betala räkningar med kreditkortet

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Ubbe, 24 April 2012.

1. Ny tjänst som är igång redan är https://www.betalo.se/ Kan ge oanade möjligheter att tjäna in extra poäng till tex Eurobonuskontot.
    Kanske nått att utnyttja till helgen med tre ggr poäng..
    Enjoy
    Ubbe

2. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt! Jag funderade förut på om det skulle fungera att betala räkningar på Forex med mitt amex, men det räknas som kontantuttag och fungerar därför inte. Men nu skulle man ju kunna betala t.ex. amex-räkningen med MC via betalo... Synd att betalo inte tar amex.

3. Homer

Homer Medlem

På 10.000kr blir alltså avgiften 250kr
    Trippel poäng med MC innebär att man tjänar 3000 EuroBonus poäng.
    Det är i alla fall inte meningsfullt annat än när det är sådana kampanjer

Betalo AB tar ut 2,5% i avgift per betalning för nyttjande av tjänsten oavsett vilket kort du använder vid betalning.
    https://www.betalo.se/vad-kostar-det-19.html

WBX, PalleKuling och kristofergustafsson gillar detta.
  4. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Saknar man lite grand för att komma upp till 150K (EuroBonus Amex) eller 200K (British Airways visa) kan det helt klart vara meningsfullt.

5. Dom tar inte American Express såvitt jag kan se?

6. Homer

Homer Medlem

De tar inte Amex

7. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aj då, ok men för British Airways visa-kortet kan det vara en idé i alla fall.

8. Från deras FAQ: Betalo accepterar alla typer av kort dvs Debetkort/Bankkort, Betalkort och Kreditkort. I dagsläget accepterar Betalo enbart Visa och Mastercard men kommer inom en snar framtid även att acceptera American Express och Diners Club-kort.

4 personer gillar detta.
  9. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mer än meningsfullt.. 20k sek = 500 kr i avgift, dvs en 2-4-1 British Airways-Visa voucher kostar 5000 kr om man så att säga köper den från scratch. Under tiden får man även 20.000 Avios (som i alla fall jag värderar till 2000 kr).

Det enda jag är sur över är att jag betalade mina räkningar i går... Nåja, hyran kan ju förbetalas med Mastercard nu under trippelpoängskampanjen, och nästa månad betala MC-fakturan med visakortet :)

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AMEX blir kanske med en annan %-sats? Dvs lite mer än 250 SEK per 10.000. med tanke på avgifter som AMEX tar.

Är det någon som provat Betalo?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!