Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Ubbe

Medlem
Ny tjänst som är igång redan är https://www.betalo.se/ Kan ge oanade möjligheter att tjäna in extra poäng till tex Eurobonuskontot.
Kanske nått att utnyttja till helgen med tre ggr poäng..
Enjoy
Ubbe
 

NiNE

Medlem
Perfekt! Jag funderade förut på om det skulle fungera att betala räkningar på Forex med mitt amex, men det räknas som kontantuttag och fungerar därför inte. Men nu skulle man ju kunna betala t.ex. amex-räkningen med MC via betalo... Synd att betalo inte tar amex.
 

Mikael

Medlem
Saknar man lite grand för att komma upp till 150K (EB Amex) eller 200K (BA visa) kan det helt klart vara meningsfullt.
 

Ubbe

Medlem
Från deras FAQ: Betalo accepterar alla typer av kort dvs Debetkort/Bankkort, Betalkort och Kreditkort. I dagsläget accepterar Betalo enbart Visa och Mastercard men kommer inom en snar framtid även att acceptera American Express och Diners Club-kort.
 

gdaily

Medlem
Saknar man lite grand för att komma upp till 150K (EB Amex) eller 200K (BA visa) kan det helt klart vara meningsfullt.

Mer än meningsfullt.. 20k sek = 500 kr i avgift, dvs en 2-4-1 BA-Visa voucher kostar 5000 kr om man så att säga köper den från scratch. Under tiden får man även 20.000 Avios (som i alla fall jag värderar till 2000 kr).

Det enda jag är sur över är att jag betalade mina räkningar i går... Nåja, hyran kan ju förbetalas med Mastercard nu under trippelpoängskampanjen, och nästa månad betala MC-fakturan med visakortet :)
 

jumbooze

Medlem
AMEX blir kanske med en annan %-sats? Dvs lite mer än 250 SEK per 10.000. med tanke på avgifter som AMEX tar.

Är det någon som provat Betalo?
 
Toppen