Senaste nytt

Betala räkningar med Diners Club 2018

vics

Medlem
Hej,

Vet ni om något företag tillhandahåller tjänsten att betala räkningar med ett Diners Club kort?
Så som Billhop eller Betalo.

Jag var i kontakt med Billhop och fick precis nu svaret att i dagsläget är det endast möjligt att betala med Visa, Mastercard och AMEX genom Billhop.
Till min vetskap har jag tidigare läst att Billhop tillåtit betalningar med Diners Club kort.

Tacksam för svar.
 
Last edited:
Hej,

Vet ni om något företag tillhandahåller tjänsten att betala räkningar med ett Diners Club kort?
Så som Billhop eller Betalo.

Jag var i kontakt med Billhop och fick precis nu svaret att i dagsläget är det endast möjligt att betala med Visa, Mastercard och AMEX genom Billhop.
Till min vetskap har jag tidigare läst att Billhop tillåtit betalningar med Diners Club kort.

Tacksam för svar.
Jag känner inte till några andra än Billhop och Betalo. Men varför vill du betala med Diners? Det kanske finns någon annan lösning, men det beror ju på varför du vill använda just Diners
 

vics

Medlem
Jag känner inte till några andra än Billhop och Betalo. Men varför vill du betala med Diners? Det kanske finns någon annan lösning, men det beror ju på varför du vill använda just Diners

Anledning till varför jag vill ha Diners är att jag föredrar att ha dessa "faktura-debitcards" som inte har kredit - dvs där man handlar ena månaden och betalar den andra utan möjlighet till delbetalning. De korten belastar heller inte ens UC förutom upplysningen som sker när man ansöker.
De enda två jag vet som är så är AMEXs gamla betalkort och Diners(utan kreditutrymme). Du kanske vet några fler?

Edit: Gärna då ett som kan kopplas till Billhop eller Betalo.
 
Last edited:
Anledning till varför jag vill ha Diners är att jag föredrar att ha dessa "faktura-debitcars" som inte har kredit - dvs där man handlar ena månaden och betalar den andra utan möjlighet till delbetalning. De korten belastar heller inte ens UC förutom upplysningen som sker när man ansöker.
De enda två jag vet som är så är AMEXs gamla betalkort och Diners(utan kreditutrymme). Du kanske vet några fler?

Edit: Gärna då ett som kan kopplas till Billhop eller Betalo.
Ah, ok. Nej sorry vet inga andra betalkort som är kopplade till Eurobonus.
Men du kan ju alltid skaffa ett Amex och betala in hela skulden i förväg innan månadsskiftet så syns ingen nyttjad kredit.
 

vics

Medlem
Ah, ok. Nej sorry vet inga andra betalkort som är kopplade till Eurobonus.
Men du kan ju alltid skaffa ett Amex och betala in hela skulden i förväg innan månadsskiftet så syns ingen nyttjad kredit.

Som tur är har jag redan ett AMEX Platinum-betalkort av den tidigare versionen.
Vill dock ha gärna ha ett till, liknande, från en annan kortutgivare.
 
Toppen