Senaste nytt

Betala poänguppgradering med två EB-kort?

Aspire

Medlem
Hej,

Jag ska inom kort flyga PVG-CPH, totalt 2 personer på samma bokning. Är det möjligt att betala t ex 30 000 poäng från ena eb-kontot och 50 000 från det andra för att uppgradera hela sällskapet till business från go?
 

flum

Medlem
Tyvärr inte. Du kan ta båda på ett kort, en per kort, men det går inte att "slå ihop" poängen från tyå kort. Varför förstår jag inte riktigt.
 

palmen

Moderator
Jag tror inte det, om jag inte har fel så måste man kunna betala poängen från ett konto per person. Dvs det går bra att betala 40+40 för att uppgradera 2 personer med 2 olika konton.
 

Voyageur

Medlem
Precis som palmen säger, det går att dela på så vis att hela poängsumman för en person betalas per kort dvs 40 000EB poäng på vardera kort.
 

Filip

Medlem
Precis som palmen säger, det går att dela på så vis att hela poängsumman för en person betalas per kort dvs 40 000EB poäng på vardera kort.

OK, då antar jag att det går att dra t.ex. 45k från ett konto och 15k från ett annat (Go till Plus 4 pers), bara man betalar "hela uppgraderingskostnaden" för en eller flera personer?
 

Totopez

Medlem
OK, då antar jag att det går att dra t.ex. 45k från ett konto och 15k från ett annat (Go till Plus 4 pers), bara man betalar "hela uppgraderingskostnaden" för en eller flera personer?
Om du vill ansöka om poänguppgradering i förväg går det inte, då måste alla poäng dras från samma kort. Däremot vid gaten är det möjligt att det går.
Vid gate har jag en gång lyckats få dela upp betalningen genom att ta uppgraderingen i delar. Min kollega hade bara 20000, vi ville uppgradera från Eco till C båda två. Då betalade jag hans uppgradering till Plus, och han betalde sin egen från plus till C, jag betalade min egen hela vägen.
 

flum

Medlem
Om du vill ansöka om poänguppgradering i förväg går det inte, då måste alla poäng dras från samma kort. Däremot vid gaten är det möjligt att det går.
Vid gate har jag en gång lyckats få dela upp betalningen genom att ta uppgraderingen i delar. Min kollega hade bara 20000, vi ville uppgradera från Eco till C båda två. Då betalade jag hans uppgradering till Plus, och han betalde sin egen från plus till C, jag betalade min egen hela vägen.
vid gate har jag alltid lyckats.
 

Filip

Medlem
Om du vill ansöka om poänguppgradering i förväg går det inte, då måste alla poäng dras från samma kort. Däremot vid gaten är det möjligt att det går.
Vid gate har jag en gång lyckats få dela upp betalningen genom att ta uppgraderingen i delar. Min kollega hade bara 20000, vi ville uppgradera från Eco till C båda två. Då betalade jag hans uppgradering till Plus, och han betalde sin egen från plus till C, jag betalade min egen hela vägen.

OK, tack! Jag syftade på uppgradering vid gate.
 
Toppen