Betala poänguppgradering med två EB-kort?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Aspire, 15 November 2015.

1. Aspire

Aspire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag ska inom kort flyga PVG-CPH, totalt 2 personer på samma bokning. Är det möjligt att betala t ex 30 000 poäng från ena eb-kontot och 50 000 från det andra för att uppgradera hela sällskapet till business från go?

2. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr inte. Du kan ta båda på ett kort, en per kort, men det går inte att "slå ihop" poängen från tyå kort. Varför förstår jag inte riktigt.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte det, om jag inte har fel så måste man kunna betala poängen från ett konto per person. Dvs det går bra att betala 40+40 för att uppgradera 2 personer med 2 olika konton.

4. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis som palmen säger, det går att dela på så vis att hela poängsumman för en person betalas per kort dvs 40 000EB poäng på vardera kort.

5. Filip

Filip Medlem

OK, då antar jag att det går att dra t.ex. 45k från ett konto och 15k från ett annat (Go till Plus 4 pers), bara man betalar "hela uppgraderingskostnaden" för en eller flera personer?

6. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du vill ansöka om poänguppgradering i förväg går det inte, då måste alla poäng dras från samma kort. Däremot vid gaten är det möjligt att det går.
    Vid gate har jag en gång lyckats få dela upp betalningen genom att ta uppgraderingen i delar. Min kollega hade bara 20000, vi ville uppgradera från Eco till C båda två. Då betalade jag hans uppgradering till Plus, och han betalde sin egen från plus till C, jag betalade min egen hela vägen.

Knucket och Filip gillar detta.
  7. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    vid gate har jag alltid lyckats.

Filip gillar detta.
  8. Filip

Filip Medlem

OK, tack! Jag syftade på uppgradering vid gate.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!