Senaste nytt

Betala hotell på Maldiverna med Amex eller inte?

Viking75

Medlem
Hur många poäng blev det? :) Nyfiken...Maldiverna brukar inte vara gratis har jag hört
Det blev inga poäng.. då resebyrån slutat att ta Amex. Hur jag än vred och vände på det så gick det inte att nå full försäkring. Det blev en banköverföring.
Suttit i princip hela dagen i samtal med försäkringsbolag, Amex, Betalo, Resebyrån, Mastercard osv.
Då boendet kostar en slant så slutade det med att IF ökade på Maxbeloppet på avbokningsskyddet. Men skulle det gå illa för resebyrån eller hotellet ligger vi sämre till. Säkert en del mindre försäkringar som faller bort också men,men...
 

Nikolas

Medlem
Det blev inga poäng.. då resebyrån slutat att ta Amex. Hur jag än vred och vände på det så gick det inte att nå full försäkring. Det blev en banköverföring.
Suttit i princip hela dagen i samtal med försäkringsbolag, Amex, Betalo, Resebyrån, Mastercard osv.
Då boendet kostar en slant så slutade det med att IF ökade på Maxbeloppet på avbokningsskyddet. Men skulle det gå illa för resebyrån eller hotellet ligger vi sämre till. Säkert en del mindre försäkringar som faller bort också men,men...

Ok, vad synd. Själv bokade jag en resa åt familjen via en resebyrå via Betalo (utomlands överföring med IBAN) och det gick fint. Innan jag betalde ringde jag Solido försäkringar/Amex och frågade om försäkringen gällde. Det var inga problem sa Solido/Amex. Resebyrån själva tog inga kort betalningar utan bara banköverföringar, det sa jag också till Solido/Amex.
 

Viking75

Medlem
Ok, vad synd. Själv bokade jag en resa åt familjen via en resebyrå via Betalo (utomlands överföring med IBAN) och det gick fint. Innan jag betalde ringde jag Solido försäkringar/Amex och frågade om försäkringen gällde. Det var inga problem sa Solido/Amex. Resebyrån själva tog inga kort betalningar utan bara banköverföringar, det sa jag också till Solido/Amex
Solid/Betalo+ Amex täcker "reseförsäkring" Du ska dock veta att om resebyrån, hotellet osv går i KK står du oförsäkrad.
 
Toppen