Betala flera resor samtidigt

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Olsson91, 22 November 2013.

1. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Sitter och bokar lite inför sommaren för mig och 3 till. Vi har gjort så att jag tar allt på mitt Visa Black så för dom över till mig.
    Jag bokade först 3 st business biljetter ARN-LAX för 79tkr detta gick fint. Sedan en hyrbil för 6tkr som även gick fint.
    Men när jag skulle boka flyg igen från LAX-JFK så gick det inte igenom.

Jag har en limit på kortet, men jag är inte ens nära den så vad kan problemet vara ?

/
    Olsson91

2. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket flygbolag? Senast jag bokade hos American Airlines drog de beloppet dubbelt - en reservation och en "riktig" betalning.
    Ring Visa och kolla. De kan snabbt fixa eventuella felaktigheter.

3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan vara så enkelt att dina inköp inte passar din profil, dvs spenderar betydligt mycket mer pengar än du gjort tidigare och då triggas något varningssystem hos kortbolaget.

4. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade via momondo och blev delta.

När jag loggar in på kortets hemsida står det att jag fortfarande har 60tkr kvar på krediten. Köpet skulle gå på 26tkr.

5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror också på en bedrägerispärr som slagit till. Att boka flera dyra biljetter i andra namn än det som kortet står på i snabb följd står på brukar vara en "standardgrej" som kortbedragare gör och därför något som lätt triggar spärrarna.

6. Har du en fast kreditgräns på ett "premiumkort"? Berätta mer om Visa Black!

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa att boka direkt hos flygbolaget istället.

8. Olsson91

Olsson91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, 25 000$ är gränsen. De flesta som har kortet får en gräns mellan 5000-25000.
    Bar att gå in på denna länk och läsa Visa Black Card ? Better Than American Express Platinum Card?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!