Betala för att komma in i Qatar Airways Oryx lounge

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av segra, 27 Maj 2014.

1. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att du missar resten av parantesen: (Qatar Airways 40 per passenger or complimentary access for eligible passengers).

Eftersom samma mening återfinns även i beskrivningen för resande med andra flygbolag än Qatar Airways så tolkar jag det som att Qatar Airways erbjuder även andra passagerare (som inte reser Qatar Airways First eller Business) att mot betalning komma in i loungen. Det är alltså fortsatt en förmån som ingår i Business/First biljetten.

3. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan vara så som du skriver men det står inte så på sidan. Jag tittar på
    transfer passagerare. Bara passagerare som reser First som inte behöver
    betala. Men lite barnsjukdomar får man väl räkna med, de har ju bara
    haft x antal år på sig att få det rätt..

Last edited: 27 Maj 2014
  4. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Njae, ni har båda fått detta lite om bakfoten. Nu kan ju allt ha ändrats i och med nya flygplatsen, det vet jag inte, men på gamla funkade det som följer:
    Qatar Airways's egna premiumpassagerare har en helt egen terminal, the Premium Terminal.
    Business/First på andra bolag som passerar Doha har fri tillgång till Oryx Lounge. Det går även att köpa access till denna lounge oavsett vilken klass du reser i, i mån av plats. Till denna lounge har även Platinum/Gold i Qatar Airways's Privilege Club fri tillgång.
    Qatar Airways's Silvermedlemmar har en egen lite enklare lounge, men ändå en lounge, så att man slipper vänta i kaoset på allmänna delen av flygplatsen.

Som sagt, detta kan givetvis ändras nu på nya flygplatsen men jag har svårt att tro att Qatar Airways, som ju vill profilera sig mot premiumresande, skulle börja ta betalt av sina egna passagerare :)

5. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte fått det om bakfoten, bara läst innantill på nya flygplatsens web sida. Står exakt enligt nedan!
    Finns inte mycket att missförstå tycker jag.

Our First and Business Class passengers can look forward to an exceptional airport experience, especially if they are travelling with Qatar Airways. Whether you’re transferring, arriving or departing, we enhance your journey with attentive care and five-star hospitality.

Qatar Airways
    Information for First and Business Class passengers flying with Qatar Airways :

Transfers
    Upon exiting your aircraft, please go directly to our Transfers hall. Just follow the signs, ask at an information desk, or use our airport map to find your way.
    For more information regarding transfer procedures and facilities, please visit our Transfers page.
    Dedicated transfer desks and security check lanes are reserved for all First and Business Class passengers.
    Once transfer and security formalities have been completed, First Class passengers can go directly to the Qatar Airways First Class Lounge that includes its own duty-free shops, private rest areas and showers. Please ask at an information desk, or use our airport map to find your way.
    Business Class passengers may choose to enjoy the hospitality of our Oryx Lounge (QR 40 per passenger), or if you’re a Qatar Airways frequent flyer, you can relax in the Gold Lounge or Silver Lounge depending on your membership tier. Please ask at an information desk, or use our airport map to find your way.
    - See more at: Premium Travellers | Hamad International Airport

6. Jag tycker att du hämtar information från fel källa (från flygplatsens webbsida).
    Det är flygbolaget som avgör vem har fri tillgång till vilken lounge, inte flygplatsen.

Info från Qatar Airways webbsida.
    Airports and lounges | Qatar Airways

2 personer gillar detta.
  7. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan som sagt vara felinformerad vad gäller den nya flygplatsen och ber att få återkomma efter juli med en fullständig uppdatering av läget :)

2 personer gillar detta.
  8. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läser man FT så verkar det inte vara helt klart. Tydligen "bara" First class loungen som är öppen.
    Men det blir nog jättebra i Juli när flygplatsen är inkörd. Själv tittar jag förbi i Oktober-November.

9. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har säkert rätt. Men informationen borde (Tycker man) vara rätt på flygplatsens
    web sida, dessutom äger ju staten Qatar både flygplats & flygbolag. I vilket fall som
    helst så löser det sig nog efter lite inkörning.

10. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag passerar DOH (Hamid) imorgon i C/J klass så kan informera då.

7 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!