Senaste nytt

Betala extra för rad 41? Är det värt pengarna?

jopo

Medlem
Bump och uppdatering.

Nu är resan avklarad. Jag lyckades att några dagar innan avfärd gå in på hantera min bokning och ändra säte till 22J dit. Ett mycket bra säte bulkhead längst fram i turistklass med gott om benutrymme. Litet minus för att tv-skärm och bord är i stolen. Ett varningens finger är att dessa säten längst fram också har plats för vaggor till infants så det kan vara småbarn i närheten.

Återresan bokades 41H nödutgång i mittenraden. Även här gott om plats för benen, men inte så mycket att andra passagerare använde utrymmet för att gena mellan gångarna. Jag upplevde inte något större problem med att toaletterna låg så nära. Kollegan på 41D stördes av ljuset från toaletten lyste i ansiktet. Jag upplevde inte samma problem, kanske beroende på att jag hade ögonmask när jag sov.

I övrigt var detta en behaglig flygning. Tråkigt att Finnair har riktigt dåliga hörlurar till underhållingssystemet och det går inte att använda egna utan att ha adapter (två pinnar)

Platserna 41 AC JL där bolaget tar €60 har mycket plats för benen och på nattflygningarna så som AY95/96 är det lugnt ombord. Men det är klart mittensätena i rad 41 och första raden har tillräckligt utrymme, utan att det kostar mer.
 
Toppen