Senaste nytt

Betala 10% mer och välj var du sitter!

Carl

Medlem
Om man är flera personer i ett resesällskap så riskerar man att inte få sitta tillsammans. Det tycker jag är riktigt dåligt. Då är det bättre att blockera dom mest populära platserna till guld & silverkortsinnehavarna! Eller?
 

agehall

Medlem
Om man är flera personer i ett resesällskap så riskerar man att inte få sitta tillsammans. Det tycker jag är riktigt dåligt. Då är det bättre att blockera dom mest populära platserna till guld & silverkortsinnehavarna! Eller?

Tycker nog systemet är bra som sådant - status ska ge bra förmåner imho. Men det lär ju knappast vara många som betalar 870kr för att få sitta på UD.
 

EricT

Medlem
Tycker nog systemet är bra som sådant - status ska ge bra förmåner imho. Men det lär ju knappast vara många som betalar 870kr för att få sitta på UD.

När jag bokat åt andra så har jag också fått välja plats åt de andra! Så svar JA, det är jättebra. Vissa rader är blockerade för Guld. Som rad 1 i F.
 

nilsson

Medlem
Om man är flera personer i ett resesällskap så riskerar man att inte få sitta tillsammans. Det tycker jag är riktigt dåligt. Då är det bättre att blockera dom mest populära platserna till guld & silverkortsinnehavarna! Eller?

Vill man sitta tillsammans får man betala extra. Jag ser inget problem i det.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag kan till viss del hålla med om att det känns lite surt men med statuskort glömmer jag lätt bort detta.

Agehall: Jag tror du får välja plats på CE-sträckorna eftersom dessa oftast bokas i J (dvs full fare business) om du har en BA-bokning.
 

Concorde

Founding Member

Japp.

Har man silver status får man boka säten åt alla i PNR gratis, utom nödutgång. Guld även nödutgångar. Har du guld kan du även allokera säte utan kostnad åt en bekant på samma flight på annan PNR. Detta kallas hos BA "To Complete Party" och kan inte göras online.

Jag tycker personligen att BA's seat policy till stor del är rutten, men föstår varför dom gör det.
 

JensE

Medlem
OT men när ska du till MSY?
Jag ska tillbaka i början av April.

Och jag gillar starkt seating policyn.. har kunnat väljat 62A/K 64A/K varje gång :)
 
Toppen