Senaste nytt

Besviken på BA i Business class på Boston-London

Stefan62

Medlem
Jag kan förstå synpunkterna om det är så att man reser sträckan ofta och dessutom planerar att arbeta dagen efter - men nu är ju inte alla i den situationen.

Innebär "Sleeper Service" att det ska vara tyst också? Det kan ju vara några som vill "festa" - för min del väljer jag annat bolag nästa gång.
 

Senator

Moderator
Jag kan förstå synpunkterna om det är så att man reser sträckan ofta och dessutom planerar att arbeta dagen efter - men nu är ju inte alla i den situationen.

Innebär "Sleeper Service" att det ska vara tyst också? Det kan ju vara några som vill "festa" - för min del väljer jag annat bolag nästa gång.

Jag kan delvis förstå ditt resonemang om man är på en trevlig semesterresa som man har betalad av skattade medel och man vill ha lite roligt och jag gissar du inte menar ett party ombord som förstör sömnen till alla andra :)

Men "Sleeper Service" är exakt som namnet säger.. En flight optimerat för att sova. Då innehåller detta två viktiga ingredienser: mat innan och ljusen av i kabinen. Om någon vill hinka skumpa hela natten finns fortfarande den möjligheten, dock utan full middag.

Eftersom en stor majoritet troligtvis är tjänstemän på väg till jobb, anpassas produkten därefter är min gissning. Min personliga erfarenhet är att jag också sover himla skönt i stolen, mycket bättre än vad SAS, LH, AF, KLM och även nya Swiss har fixat åt mig. Men smaken är som b.... och funkar det inte för dig tycker jag du skall hitta något annat som du gillar. Svårare är det inte.. Men för mig som normalt åker rakt på jobb och bara vill sova, är det en utmärkt service!
 

Dr. Miles

Expert
Jag har skapat en ny tråd då det handlade inte om Club Europa som Secutor postade i en annan tråd.

Hoppas ni har överseende med detta.
 

gusten

Medlem
Måhända lite otydlig info från BA - men inför alla flighter: kolla in lite extra på BC.se, där brukar finnas den information man behöver! :D

Däremot, om det nu är Sleeper Service, så är det ju extra viktigt att lounge-buffen verkligen håller måttet och det verkar @Stefan62 inte tycka att den gjorde. Det finns det nog skäl att anmärka på.
 

Jonas C

Medlem
Turkish serverar tydligen också full 5-rätters middag i Business, oavsett om flyget går vid lunchtid eller kl 2 på natten.

Jag tycker dock att det är bra om man som kund ges möjligheten att välja om man vill äta middag ombord eller sova direkt. Flyger man i tjänsten på veckobasis så är man nog inte så intresserad av att maximera upplevelsen ombord. Men jag kan förstå Stefan62's besvikelse. Om man har reser privat och har betalt biljetten ur egen ficka så vill man nog försöka få ut de mesta för sina pengar.

Jag skulle i ärlighetens namn inte betala för Business på en så kort flygning som BOS-LHR. 5-6 timmar klarar man lätt i Economy, och sömn blir det inte mycket av oavsett var man sitter i planet. Om man nu ändå tvingas äta från en buffé i loungen, så känns det mer värt att lägga pengarna på en trevlig restaurang innan man kliver ombord på planet.
 

Senator

Moderator
Däremot, om det nu är Sleeper Service, så är det ju extra viktigt att lounge-buffen verkligen håller måttet och det verkar @Stefan62 inte tycka att den gjorde. Det finns det nog skäl att anmärka på.

Vad är skillnaden mot att man blir besviken på maten ombord? Min erfarenhet är att urval är större/bättre och därmed minimeras riskerna. Just den poängen köper jag inte, för jag ser inte vad skillnaden är på besvikelsen är ombord eller i loungen.
 
Sleeper Service är ju helt perfekt, som gjort för mig.
Riktigt skönt att bara glida ner i stolen och se på film i en mörk kabin.
Detta har jag inte tänkt på när det gäller BA. Blir garanterat att kolla upp så det är Sleeper Service jag åker nästa gång.

Gäller det även de "senare" avgångarna från London eller är det bara från USA?
 

Stefan62

Medlem
Jag skulle i ärlighetens namn inte betala för Business på en så kort flygning som BOS-LHR. 5-6 timmar klarar man lätt i Economy, och sömn blir det inte mycket av oavsett var man sitter i planet.

Jag kan delvis hålla med, men det var en flygning innan denna...visserligen bara 3,5 timmar, men en av de bästa flygningarna jag gjort. Rese-rapport kommer inom kort.
 
Toppen