Senaste nytt

Besviken på BA i Business class på Boston-London

agehall

Medlem
Man kan ju dock tycka att BA kan göra informationen lite tydligare - alla vet kanske inte vad Sleeper Service är och de kanske inte heller förstår att det är viktigt att läsa om det... Man skulle kunna skriva att serveringen ombord är begränsad på bokningssidan tex, inte bara att den finns tillgänglig i loungen vilket kan tolkas som att den *även* finns i loungen.
 

EricT

Medlem
Jag förstår till fullo om någon är besviken och det är mycket tråkigt....Men jag försökte flagga för det.

Jag hoppas inga andra här ska råka ut för samma överraskning framöver....
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Med risk för att jag retar upp lite känslor här... som jag skrev tidigare så är det klart att man blir besviken när förväntningar inte infrias. Men det kan vara läge att acceptera att man faktiskt lite har sig själv att skylla också. Informationen fanns där, klart och tydligt. Always read the small-print. Lära sig av sitt misstag, gå vidare och inse att vi trots allt har det väldigt bra jämfört med 95% av övriga medborgare på planeten.
 

Senator

Moderator
Jag håller med att på bokningen via BA.com framgår detta väldigt bra. Frågan är; vad händer om man bokar detta som code share via t.ex.American Airlines?

Sedan måste jag erkänna att jag själv blev lite förvirrad i går när jag åkte med BA184 från EWR klockan 18:25. Jag blev informerat av personalen i loungen att middagen öppnade 16:30, och välkomnades dit på en matbit. Dock är jo BA184 (EWR) och BA112 (JFK 18:45) flighter som jag använder som "alltid" har haft mat tillgängligt i loungen, men inte är "Sleeper Service". Skillnaden är jo markant i hur resan blir ombord med ljudnivå och trafik ombord. Men i mitt fall, är det jag som inte hade koll då jag antog att "alla" kvällsflighter från NYC var "Sleeper Service" och inte hade kollat detta innan. Så nu vet jag... Fördelen med BA184 och BA112 är att man hinner med BA776 och därmed är i Stockholm till lunch, så det blir nog mina val i framtiden också. EWR var ett bra val med BA; inte lika flashigt som JFK, men uppfräschade loungen mycket trevlig!

Sedan blir argumentet att "det inte fanns något man gillade bland maten i loungen" lite konstigt. Vad skulle hända om inte något av det som stod på menyn ombord inte gillades? Är inte det samma sak? Newark hade ett mycket bra urval igår kväll tycker jag.
 

Stefan62

Medlem
Man kan ju dock tycka att BA kan göra informationen lite tydligare - alla vet kanske inte vad Sleeper Service är och de kanske inte heller förstår att det är viktigt att läsa om det... Man skulle kunna skriva att serveringen ombord är begränsad på bokningssidan tex, inte bara att den finns tillgänglig i loungen vilket kan tolkas som att den *även* finns i loungen.

Ja, det var nog så det var...jag läste och tolkade det som att för den som vill sova under flygningen så finns möjligheten till servering i loungen. I detta fall var även utbudet i "Club Kitchen" begränsat, vilket också ombord-personalen påpekade.

Jag minns att SAS för många år sedan hade något liknande "Sleeper Service", men att man fick en voucher till någon bättre flygplats-restaurang. MEN det var även full/normal servering ombord.

Även om det är "sleeper-service" så betyder det inte att jag är på flygplatsen 2-4 timmar innan avgång.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Sleeper Service måste väl rimligen innebära att C-kabinen släcks ned tämligen omgående för att passagerarna ska kunna sova. Att då ha crew som springer runt och serverar mat till de som valt att inte äta i loungen förefaller ju befängt imo. Det går liksom inte ihop.
 

Senator

Moderator
Jag tycker hela principen med "Sleeper Service" är briljant på korta nattflighter som t.ex. från USAs Östkust till London. Håller med Agö till hundra att detta bör vara binärt;full service eller ingen service ombord så man kan sova.

Jag fattar inte varför inte flera gör som BA...
 

Agö

Medlem
Jag tycker hela principen med "Sleeper Service" är briljant på korta nattflighter som t.ex. från USAs Östkust till London. Håller med Agö till hundra att detta bör vara binärt;full service eller ingen service ombord så man kan sova.

Jag fattar inte varför inte flera gör som BA...

Tänkte på det när jag flög med SAS till Bangkok i C för en månad sedan. Serveringen var avslutad och kabinen släcktes kl. 01.30-02.00. Inte särskilt behagligt men så länge passagerare och crew springer runt i kabinen och den inte är nedsläckt har i vart fall jag svårt att sova.

Just sleeper service kan få mig att välja BA senare i höst. Jag tycker att det är ett utmärkt komplement till övriga flighter med full service.
 

Dr. Miles

Expert
Jag fattar inte varför inte flera gör som BA...
Ja, det kan man undra.

När jag flög nattflyg mellan Bangkok och Seoul med Asiana, var planerad flygtiden var ca 5 timmar 30 minuter gate to gate.
Avgångstiden från Bangkok var 01:15 och de serverade en full middag runt kl. 2 i Bangkok tid, dvs kl. 4 i Seoul tid.
Sedan de väckte passagerarna ca 1,5 timmar före landning för frukost. Hur tänkte de?
 

Senator

Moderator
Tänkte på det när jag flög med SAS till Bangkok i C för en månad sedan. Serveringen var avslutad och kabinen släcktes kl. 01.30-02.00. Inte särskilt behagligt men så länge passagerare och crew springer runt i kabinen och den inte är nedsläckt har i vart fall jag svårt att sova.

Just sleeper service kan få mig att välja BA senare i höst. Jag tycker att det är ett utmärkt komplement till övriga flighter med full service.

på en flight med restid 10t+ tycker jag det är lite annorlunda...I snitt har mina flighter från JFK/EWR till LHR varit under 6t, och skall man köra middag och frukost blir det inte lång tid. Jag tycker detta passar perfekt på flighter från USAs Östkust som sagt som landar nästa morgon.
 
Toppen