Åter förskaffat mig ett Platinum-kort. Hade ett för några år sedan, men av olika anledningar gick vi skilda vägar. Har de slutat med välkomstpaketen? Förr fick man några bagagetaggar, snygg förpackning och ett trevlig välkomnande. Denna gång kom det bara ett kuvert med kortet.
Idag hörde jag av mig till Travel för att få hjälp med att boka parkering inför flygresa. Swedavias webbokning har krånglat för mig i början av veckan, så tänkte att de kanske kan hjälpa till så slipper jag lägga ner mer tid på det eller behöva ringa till Swedavia och stå i telefonkö. Får till svar av Amex att det bokar jag själv på Swedavias webbplats? Trodde Travel/Concierge var till för att få hjälp med typ en sån tämligen enkel service? Kanske är det bara blombud som gäller numer. Kollade på att boka restaurang häromdagen och även där verkar det som man ska boka själv på
CONNOISSEUR/Amex . Förr ringde man bara och de fixade.