Senaste nytt

Besviken på AmEx

lemi

Medlem
Den korta versionen är att ag ansökte om ett AmEx Platinum den 23 maj och har fortfarande inte fått kortet.

Den långa versionen är att jag kontaktade AmEx redan första veckan efter ansökan då jag ville ha kortet innan jag åkte på semester. Inga problem sa de. Allt ser bra ut (inkomst, krediter osv…). Du bör ha kortet inom en vecka. Jag sa toppen och tack. Inget kort kom inom en vecka och jag ringde igen. Konstigt sa de. Allt ser bra ut. Jag lägger en notering att de skall prioritera det. Bra så tänkte jag. Men, naturligtvis inget kort efter ytterligare en vecka. Ringer igen. De kan inte ge mig någon information varför det har fastnat. Nu är jag lite irriterad. Nu tycker jag att de måste agera. Nu skulle jag inte hinna få kortet innan semesterresan.

Semesterresan inleds men jag ringer trots det till AmEx för att höra hur det går. Nja, de håller på med det är svaret jag får. Så här har det nu pågått i snart 8 veckor. Jag har ringt i princip en gång i veckan till dem och de kan fortfarande inte säga varför inget händer. Standardsvaret jag får är att allt ser bra ut och vi är hemskt ledsna. Ingen information om varför. Inget agerande att snabba på processen. Hade jag bara fått svaret att jag inte kan få något kort så är det en helt annan sak men de säger hela tiden att jag skall få ett kort.

Just nu är jag otroligt besviken på AmEx och måttligt intresserad att få kortet. Jag vill helt enkelt inte ha med AmEx att göra.

Sist men inte minst tycker jag synd om den person här på BC som värvade mig som inte får sina poäng.

Någon som varit med om något liknande?
 

Beherit

Medlem
Märkligt att de inte kommer med en förklaring till vad som hänt.

Har tvärtom helt motsatt erfarenhet av AmEx, varje gång jag eller kärestan beställt kort/extrakort har jag blivit förvånad över hur snabbt det gått. Har aldrig tagit längre tid än en vecka innan kortet kom i brevlådan.
 

Berglund

Medlem
Har aldrig tagit längre tid än en vecka innan kortet kom i brevlådan.
Jag delar den uppfattningen. Har haft fyra olika Amexkort vid olika tillfällen och alla har kommit inom en vecka. Nog tycker man att de borde kunna skramla fram ett kort till dig, de erbjuder ju ersättningskort, om man tappar bort sitt befintliga eller det blir stulet, inom 24 timmar i de flesta västländer.
 

Alf

Medlem
Jag hade samma strul när jag bytte korttyp på Amex för ett halvår sedan. Det tog fem veckor. Varje gång jag ringde och kollade var allt Ok och det var så gott som på väg. Fick aldrig någon vettig förklaring till varför det tog tid. Tidigare har det alltid kommit inom en vecka.
 

Mr Basic

Medlem
Ring och säg att om du inte får ngn rimlig förklaring så skippar du Amex. Ta inte ett kort bara för att ngn annan ska få värvningsbonus (erbjud samma person nästa gång du vill värvas istället).
 

Valley

Medlem
Enda gången det tog väldigt lång tid var när jag fixade företagskort.
Men med "vanliga" har det hittills gått snabbt
 

GOTATH

Medlem
Kan det vara så att det är Posten som krånglar?
För en tid sedan skulle jag beställa ett kreditkort. Ett kort tag efter min beställning gör jag en tillfällig eftersändning av posten pga semester. Några veckor senare hade jag fortfarande inte fått kortet (på någon av mina adresser) och ringer då till kortutgivaren som tycker det låter märkligt och skickar ett nytt som kommer fram inom några dagar. Ytterligare några veckor senare kommer det kortet som jag ursprungligen beställt...
 

Grusja

Medlem
Jag har ansökt om ett platinum-kort den 1 juni och fått det inom en vecka. Har samtidigt beställt ett extrakort åt min man och har inte sett röken av det. Hans priority pass har dock dykt upp i mitten av juni. Nu vet jag att det brukar ta längre tid än vanligt när det gäller just extrakort men det känns som att processen varit lite för seg ändå.
 
Toppen