lemi
Medlem
Den korta versionen är att ag ansökte om ett AmEx Platinum den 23 maj och har fortfarande inte fått kortet.
Den långa versionen är att jag kontaktade AmEx redan första veckan efter ansökan då jag ville ha kortet innan jag åkte på semester. Inga problem sa de. Allt ser bra ut (inkomst, krediter osv…). Du bör ha kortet inom en vecka. Jag sa toppen och tack. Inget kort kom inom en vecka och jag ringde igen. Konstigt sa de. Allt ser bra ut. Jag lägger en notering att de skall prioritera det. Bra så tänkte jag. Men, naturligtvis inget kort efter ytterligare en vecka. Ringer igen. De kan inte ge mig någon information varför det har fastnat. Nu är jag lite irriterad. Nu tycker jag att de måste agera. Nu skulle jag inte hinna få kortet innan semesterresan.
Semesterresan inleds men jag ringer trots det till AmEx för att höra hur det går. Nja, de håller på med det är svaret jag får. Så här har det nu pågått i snart 8 veckor. Jag har ringt i princip en gång i veckan till dem och de kan fortfarande inte säga varför inget händer. Standardsvaret jag får är att allt ser bra ut och vi är hemskt ledsna. Ingen information om varför. Inget agerande att snabba på processen. Hade jag bara fått svaret att jag inte kan få något kort så är det en helt annan sak men de säger hela tiden att jag skall få ett kort.
Just nu är jag otroligt besviken på AmEx och måttligt intresserad att få kortet. Jag vill helt enkelt inte ha med AmEx att göra.
Sist men inte minst tycker jag synd om den person här på BC som värvade mig som inte får sina poäng.
Någon som varit med om något liknande?
Den långa versionen är att jag kontaktade AmEx redan första veckan efter ansökan då jag ville ha kortet innan jag åkte på semester. Inga problem sa de. Allt ser bra ut (inkomst, krediter osv…). Du bör ha kortet inom en vecka. Jag sa toppen och tack. Inget kort kom inom en vecka och jag ringde igen. Konstigt sa de. Allt ser bra ut. Jag lägger en notering att de skall prioritera det. Bra så tänkte jag. Men, naturligtvis inget kort efter ytterligare en vecka. Ringer igen. De kan inte ge mig någon information varför det har fastnat. Nu är jag lite irriterad. Nu tycker jag att de måste agera. Nu skulle jag inte hinna få kortet innan semesterresan.
Semesterresan inleds men jag ringer trots det till AmEx för att höra hur det går. Nja, de håller på med det är svaret jag får. Så här har det nu pågått i snart 8 veckor. Jag har ringt i princip en gång i veckan till dem och de kan fortfarande inte säga varför inget händer. Standardsvaret jag får är att allt ser bra ut och vi är hemskt ledsna. Ingen information om varför. Inget agerande att snabba på processen. Hade jag bara fått svaret att jag inte kan få något kort så är det en helt annan sak men de säger hela tiden att jag skall få ett kort.
Just nu är jag otroligt besviken på AmEx och måttligt intresserad att få kortet. Jag vill helt enkelt inte ha med AmEx att göra.
Sist men inte minst tycker jag synd om den person här på BC som värvade mig som inte får sina poäng.
Någon som varit med om något liknande?