Senaste nytt

Best Western matchar status på ditt hotellkort

Homer

Medlem
Inte då. Verkar som att det som man får som svensk medlem inte gäller i DE. Och som jag kan läsa mig till så måste man tydligen själv be om uppgradering.

Detta är det enda som nämns som Diamond i DE
- 15% Bonuspunkte auf die regulär vergebenen Punkte bei jeder Übernachtung
- Exklusive Elite-Angebote
- Upgrade in die nächsthöhere Zimmerkategorie*
- Stressfreier Aufenthalt durch verlängerte Check-in- und Check-out-Zeiten*
*Auf Anfrage und nach Verfügbarkeit

Jasså det var i Deutschland, ja där verkar förmånerna vara ändå närmare obefintliga

I Danmark får man faxa och kopiera gratis :rolleyes:


Room upgrade (when possible)
Early check-in (when possible)
Late check-out until 3 PM (when possible)
Send fax from the hotel free of charge*
Use of copy machine free of charge*
Double points when staying Sunday-Monday*
Complimentary fruit, available in the lobby area*
Earn 1500 points per DKK 1000,- gift card purchase (Travel Card or Best Weekend)


Best Western Rewards membership benefits | Earn Rewards points | Best Western Hotels in Denmark | Free night | Travel Card | Join now | Double Rewards points Sunday- Monday | - Best Western Denmark
 

Valley

Medlem
Man kunde ju alltid bränna iväg en massa fax, för att få någon nytta av kortet. Fast det skulle inte förvåna mig om det inte går att köra fax till utlandet
 

henke12

Medlem
Jag bodde på ett BW i Sverige nyligen, jag sa att jag väljer alternativet med 300 poäng istället för restaurangcheck
de i receptionen såg åt som frågetecken och hade ingen aning om vad jag snackade om,
jag klagade till kundtjänst efteråt och fick 600 poäng :p

Annars så är väl dubbelrum för enkelrumspris en förmån som kan vara värd någon hundring om man skulle vara två.

Ja, dubbelrum för enkelrum är helt klart bra! Men funkar det om man defacto är 2 personer?

I mitt fall där jag bott ensam tar jag alla dagar i veckan hellre ett fräscht enkelrum istället för luggslitet dubbelrum.


EDIT: Såg precis i en folder att det är dubbelrum inkl resesällskap :)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Ja, dubbelrum för enkelrum är helt klart bra! Men funkar det om man defacto är 2 personer?

I mitt fall där jag bott ensam tar jag alla dagar i veckan hellre ett fräscht enkelrum istället för luggslitet dubbelrum.


Standard dubbelrum till enkelrumspris (med ressällskap)
Best Western - Best Western Rewards - Förmåner & Villkor

Brittisk sida:
"partner stays free"
Rewards | Best Western Hotels GB


I de länder där jag delat rum med något har det inte varit något tillägg för person nr.2,
så hur det fungerar rent praktiskt vet jag inte.
Bokar man rummet och skriver att det bara är 1 gäst eller?
 

henke12

Medlem
Standard dubbelrum till enkelrumspris (med ressällskap)
Best Western - Best Western Rewards - Förmåner & Villkor

Brittisk sida:
"partner stays free"
Rewards | Best Western Hotels GB


I de länder där jag delat rum med något har det inte varit något tillägg för person nr.2,
så hur det fungerar rent praktiskt vet jag inte.
Bokar man rummet och skriver att det bara är 1 gäst eller?

Det undrar jag med!! Tänk vad snopet om man bokat 1 gäst, 1 enkelrum och dyker upp på hotellet och viftar med sitt BW-diamantkort och vill ha ett dubbelrum och det är totalt fullbokat och inga dubbelrum kvar :confused:
 

etnoy

Medlem
Hade min uppgradering klar på ett par dagar.
Kan det berott på att jag redan hade ett ganska bra poängsaldo hos BW när jag körde in min förfrågan (från Accor)

Tack för svaret!
Eftersom jag inte rest mycket tidigare har jag ingenting sånt att gå på. Hoppas de svarar snart :)
 

etnoy

Medlem
Då fick man svar från BWR, det tog en dag efter att jag kontaktade det svenska kontoret. Jag blev matchad till Diamond.
 

jumbooze

Medlem
Igår blev jag som Diamond uppgraderad till ett business rum på Shinjuku BW, stort rum för att vara japan, med lounge access plus det var på13 våningen så lugnt och skönt
 

olsson

Medlem
Fick mitt CC Gold matchat mot Diamond. Ville inte fylla i något så drog bara ett mail och 28h senare fick jag besked att mitt konto är uppgraderat. Van med SAS väntetider så blev jag väldigt ställd över det snabba beskedet.
 
Toppen