Senaste nytt

Best Western International tar över det svenska BWR-programmet

hanson

Medlem
Har också noterat detta. Det står heller inte någonstans om voucher. Hur ska de nu kunna mäta sig med övriga kedjor i Sverige?
 

hanson

Medlem
Blir också spännande att se hur statusmatchen hanteras. Nu ska man maila till USA, och frågan är vad de vet om Scandic, Elite osv. Ska prova statusmatcha mitt top floor på Scandic och se om man får högsta på BW.
 

olo

Medlem
Har också noterat detta. Det står heller inte någonstans om voucher. Hur ska de nu kunna mäta sig med övriga kedjor i Sverige?
Det var som tusan! Det här behöver kollas upp!
Blir också spännande att se hur statusmatchen hanteras. Nu ska man maila till USA, och frågan är vad de vet om Scandic, Elite osv. Ska prova statusmatcha mitt top floor på Scandic och se om man får högsta på BW.
Det återstår att se vilket skillnaden är. Det tidigare svenska supporten satt i Milano. Återrapportera gärna hur det gick.
 

hanson

Medlem
Har redan matchat Top Floor till Diamond, men det var innan nya systemet och nivån kom. Ska maila BW och återkommer efter det
 

Homer

Medlem
För samtliga regioner står det bara Recognition Gift tidigare var det 250 poäng eller snack/drink för Nordamerika.
 

olo

Medlem
Jag har idag fått svar från BWRs kundtjänst. Det verkar som att restaurangvouchern är kvar och är en del av välkomsgåvan, men det kommer inte att gå att växla in den till poäng längre.
Välkomstgåvan är något som du får vid incheckningen på varje giltig Best Western-vistelse. I Sverige kommer detta att innebära Reward-voucher + ett "snack" (alltså något litet att äta). I övriga världen kan det variera vad exakt hotellen ger som välkomstgåva.

För Diamond är valören på Reward-vouchern du får på våra svenska hotell fortfarande 100sek, men det kommer inte längre att gå att lösa in den mot extra poäng.
 
Jag har idag fått svar från BWRs kundtjänst. Det verkar som att restaurangvouchern är kvar och är en del av välkomsgåvan, men det kommer inte att gå att växla in den till poäng längre.

Precis samma sak fick jag när jag mejlade BWR's kundtjänst. Det de beskriver som snack antar jag är den VIP som man får på rummet. När jag bodde i Ludvika för några veckor sedan innehöll den 2*loka, fruktkorg, nötter och 2*100 g. chokladkakor :)
 

Homer

Medlem
Det har skickat ut mail om förändringarna samt länk till uppdaterade regler
Tvärtemot vad de utlovat så har det här inte ändrats, eller så har de glömt att göra det :rolleyes:

10. Om medlem inte har någon registrerad aktivitet under tolv månader,
inaktiveras medlemskapet och poängen på medlemmens konto förfaller.

Best western rewards medlemsvillkor
 
Toppen