Senaste nytt

Best Western hotell i Paris!

011430121

Medlem
@Tommy och jag hade bokat under våren en resa till Paris och den genomfördes i förra veckan.

Några veckor efter bokningen av flyget var det dags att kolla in hotell i Paris, som vanligt in på Hiltons hemsida för att kolla vad som erbjuds. Oj, Oj blir första intrycket 295 € för första natten och andra natten 479 € för enkelrum, känns som en resa med SAS till Hong Kong i plus och då ingår middagar och frukost på SAS, ja frukost ingår på Hilton för @Tommy och mig som är HHD.

Nu gällde det att kolla upp hotell med bra läge och ett vettigt pris. Vet att det finns många Best Western hotell i Paris, in på deras hemsida, har bott på något BW hotell runt Operan förut, men har inte varit så nöjd med det. Hittar ett som heter Best Western Opéra Ronceray med adress 10 Boulevard Montmartre.
Om Du kommer till CDG så ta tåget till Garde du Nord och där ifrån ta buss 48 till Boulevard Montmartre hållplatsen ligger 50 meter från hotellet hotellets skyllt sitter rätt så högt på fastigheten.
Man går in i en portal och sedan ligger receptionen en tappa upp.
Små trevliga, nyrenoverade och rena rum, med minibar samt säkerhetsbox och fungerande AC behövdes med ute temperatur på mellan 32 till 35 grader

Frukost för 14 €, med ett stort utbud för att vara i Frankrike. Äggröra, bacon, prinskorvar, 5-6 olika kallskuret smörgåsmat, yogier och " ett uppsjö" av bröd.
Runt hotellet finns det en uppsjö av restauranger, barer, teatrar, ett måste är ett besök på restaurang Chartier, tiden verkar ha stått stilla sedan 50 talet, kolla när servitörerna bär ut maten och stannar till så att en dam kontrollerar vad hen bär ut och sedan slår in det i kassaapparaten
Kyparen skiver upp på pappersduken vad du har beställt och räknar ut vad du skall betala " i huvudet".

Varför var priserna så dyra på Hilton, jo det var modevecka i Paris den vecka vi var där, vad betalde vi per rum för två nätter på Opéra Ronceray jo totalt 240 €, rekommenderar detta hotell och vid nästa Paris vistelse blir det att boka här igen.
 

olo

Medlem
Bra tips! Området upp mot Montmartre har ofta prisvärda alternativ.

Jag upplever rent generellt att hotellpriserna i Paris har ökat under senaste 18 månaderna. Både när jag söker brett och när jag bor på något av mina "vanliga". Jämför jag mitt fastpris avtalspris med BAR så har också differensen ökat.

Edit: Notera att jag utgår från priserna i Euro, så med svagare krona borde effekten bli ännu högre.
 
Toppen