"Best redemption availability 2011"

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 17 December 2011.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Scandinavian Lounge på ARN T5 idag möttes jag av en stor banner som stolt talade om att SAS vunnit pris för "best redemption availability 2011".

Det måste vara ett skämt, eller är det verkligen ännu värre med alla andra bonusprogram?

2. Cornelius

Cornelius Medlem

Mitt intryck är att SAS är ganska genomsnittliga när det gäller just detta, dock har jag inte väldigt mycket data för att stödja mitt påstående.

Såg du vem som delade ut priset? Något internpris, kanske...?

3. Homer

Homer Medlem

det är ju ganska bra, så länge man bara vill flyga inom Europa och är nöjd med ekonomi

4. Homer

Homer Medlem

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det stämmer, Homer har rätt, det är det priset de har gjort en roll-up med.
    Håller också med om att tillgänglighet inom Europa numer är bra. Långrutterna i Business är svårare.

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Å jag som tycker att SAS tillgänglighet blivit sämre de senaste åren, men jag använder mina poäng uteslutande inom Norden.. Kanske konkurrenterna är ännu sämre?

7. "Best longhaul award availability" måste vara THAI. I alla fall inom Star Alliance.
    De har lediga stolar till i stort sätt alla rutter även om det varierar "när".

Lufthansa är ganska bra, men på vissa rutter kan det vara svårt att hitta award stolar. (t ex Frankfurt-Buenos Aires/Los Angeles)

8. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FRA-SFO i First med Lufthansa - finns det sådana som Star award? Hur långt i förväg brukar de i så fall dyka upp?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!