Senaste nytt

Best rate guarantee på Kempinski

rsimon

Medlem
Kikade i går runt på boende i Berlin i december. Eftersom diamanten på Hilton är säkrad föll valet på det för 40 EUR/natt billigare Kempinski Bristol på Kudamm. Medlemspriset för GHA-medlemmar med fri avbokning var 118 EUR/natt för ett standardrum. Visserligen utan fri frukost, men med besparing på totalt 160 EUR kan man göra annat.

Tittade därefter på om någon annan sajt erbjöd lägre pris. Och jo. Både Amoma (114) och Zenhotels (115). Av erfarenhet vet jag att Hilton inte godkänner Amoma, så istället för att chansa med Amoma på Kempinski provade jag med Zenhotels istället.

Tog en skärmdump, mejlade till avsedd adress och fick svaret inom 4 timmar att de tagit emot och skickat vidare till berört hotell för handläggning.

I dag på morgonen kommer ett trevligt besked att de godkänt min ansökan.

Kempinskis BRG är mycket bra. De sänker priset till det man hittat, drar av ytterligare 25% och garanterar uppgradering till nästa bättre rumskategori.

Nu Superior för 86,44 EUR/natt.

Bra jobbat Kempinski!
 
Last edited:

rsimon

Medlem
Brukar försöka komma iväg till Spanien eller annat varmt och ljust land någon gång i januari-februari när det eviga mörkret råder här hemma. Detta år inget undantag, hittade följande hotell: Kempinski Bahía (Estepona, Marbella).

En sökning visade att Zenhotels erbjöd lägre priser än Kempinski själva, i samtliga rumskategorier. Bokade ett Deluxe (ett snäpp bättre än standard s.k. Classic) för 142,50 EUR/natt inkl. frukost. Zenhotels visade 135,75 EUR för samma rum och villkor.

Ansökte om BRG och fick det märkliga svaret att de gärna matchar erbjudandet - med att erbjuda mig Classic med ”free upgrade to Deluxe room” för samma pris som de själva tar för Classic, 131,25 EUR/natt.

Nja, sa jag i mitt svar och förtydligade att jag ville göra anspråk på deras BRG, inte få ett erbjudande om övernattning.

Sedan följde en lång mejlväxling inklusive konsultation från Kempinskis huvudkontor i Genève som handlade om rumskategorier, screenshots, synliga och osynliga priser, fler screenshots osv. Allt i vänlig och korrekt, saklig ton. Mitt argument hela tiden har varit att oavsett rumskategorier, så får jag genomgående lägre priser. Och att de vet om det, oavsett vad de påstår.

Nu har hotellet i Spanien gett med sig ”out of courtesy to you exclusively”, och tillämpat BRG fullt ut:
25 procent rabatt på min match och ytterligare uppgradering ett snäpp till Premier room.

Reservations manager i Spanien välkomnar mig med glädje, och vill personligen välkomna mig över en kaffe :D
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Faktiskt aldrig gett mig på att köra dessa best rate guarantees... men man kanske skulle gräva ner sig i det träsket också :p
Har fått ett antal BRG godkända. Bland annat Marriott New York Downdown som jag fick ner till 114,50 USD per natt över påsk, samt Conrad Istanbul som jag fick ner till €90 per natt. I vissa fall får man dock bråka med dem innan de godkänner och jag gör bara BRG claims på rates som inte kräver förskottsbetalning.
 

rsimon

Medlem
Bristol i Berlin har lämnat varumärket Kempinski och ligger nu under paraplyet Bristoria (som hittills enda hotell). Man är fortfarande ansluten till GHA-alliansen.

Bästa pris-garantin har försämrats något mot Kempinskis, men man får 20% rabatt på matchat pris och en rumsuppgradering om möjligt vid tiden incheckning.

Så ett avbokningsbart premiumrum för 177 EUR per natt matchades mot Expedias 130 EUR och blev till slut 104 EUR från hotellet :D
 
Toppen