Senaste nytt

Best Availability och att knyta den till redan befintlig bokning?

lillemannen

Medlem
Jag behöver er input så jag inte behöver ångra att jag inte frågade på BC.
Jag har bokat med 2-4-1 vouchern till mina barn för att resa till USA i business class i nästa år under påsken.
Nu tänkte jag boka till mig själva med Best Availability och undrar om jag skall göra detta via sas.se eller ringa för att kunna knyta deras biljett på något sätt till mig. Eller så bokar jag bara och vi får ha separata PNR.
Jag är Diamond och kommer behöva dessa extra poängen nästa år för att försöka behålla kortet.
 

agehall

Medlem
Vad jag har förstått så består en sådan länkning av att man skriver in något i ett fält i bokningen som sedan inte används. Så nyttan av det är nog minimal.
 

Jonas C

Medlem
Checkar ni in tillsammans på flygplatsen så kommer de att länka ihop era bokningar. Det var iaf så i vintras när jag och min syster reste på separata bokningar. På hemvägen dök båda namnen upp när jag checkade in online på mitt bokningsnummer. Dock var det inte SAS vi flög.
 

fcx

Medlem
Gör en riskbedömning:

* Vad är sannolikheten att någonting går fel under resan, och ni då har nytta av att resa på samma PNR?

* Vad är sannolikheten att någon klantar till det när bokningarna ska läggas ihop?
 

Börnen

Medlem
Jag har knutit biljetter flera gånger då jag bokat 2-4-1 för mig och frun och direkt efter en vanlig bonusbiljett för sonen. Känns rätt viktigt att seatingen hålls ihop när man reser med småbarn. I vart fall vill man bli ombokade till samma flight om något händer. Ringde SAS och fick det ordnat samtidigt som jag bokade sonens biljett.
 

lillemannen

Medlem
Precis det är mer för det är barn på 2-4-1 biljetten, 11 & 15 år som jag ville kolla med era erfarenheter.
Nu är det en direktflight med SAS och kanske den nya kabin med och så jag vill säkra upp seatingen om det går tillsammans.
Jag tackar för alla svar jag har fått.
 

lillemannen

Medlem
För att återkoppla vad som hände.

Försökt boka per telefon Best Availability men fanns inga biljetter enligt SAS i C. Tyvärr gick det inte att boka via hemsidan när man gick vidare efter valt datum. Tackade vänligt och avvaktade på en fungerande hemsida. Lyckades boka senare på kvällen t/r för 140.000 EB. Ringde senare och båda biljetterna är kopplade som Börnen nämnt i fall något händer.
 

Börnen

Medlem
Skönt att det löste sig. En gång blev vi uppgraderade på ARN-EWR. Tur vi hade kopplat då, kunde blivit intressant med föräldrarna uppgraderade och tvååringen kvar i economy
 
Toppen