Senaste nytt

Beställde SAS American Express Elite - saknar EuroBonus poäng

Fick idag in mina eb-extrapoäng för föregående månads kortköp.
när jag loggar in på amex står det att ca 5000 EB dragits "auto-sweep" vilket stämmer överens med utgifterna.
Dock har endast ca 20 % dvs 800 kommit fram till mitt eb-konto.

Någon annan som råkat ut för liknande?
 
Fick idag in mina eb-extrapoäng för föregående månads kortköp.
när jag loggar in på amex står det att ca 5000 EB dragits "auto-sweep" vilket stämmer överens med utgifterna.
Dock har endast ca 20 % dvs 800 kommit fram till mitt eb-konto.

Någon annan som råkat ut för liknande?
Inte jag, det låter lurigt. Du har inte bytt kort nyligen, tex från Amex Premium till Elite?
 

nota bene

Medlem
Hmm, lite konstigt. Alltså, det händer mig regelbundet att inte hela 20% av spend kommer. Amex ligger alltid efter med att överföra poäng till mig, men det som står på deras hemsida brukar stämma med det som står hos SAS.
 
Inte jag, det låter lurigt. Du har inte bytt kort nyligen, tex från Amex Premium till Elite?

Jo jag bytte kort precis när Elite började erbjudas, men det stämde med överföringen förra månaden.
Har ingen spend längre på premiumkortet

Hmm, lite konstigt. Alltså, det händer mig regelbundet att inte hela 20% av spend kommer. Amex ligger alltid efter med att överföra poäng till mig, men det som står på deras hemsida brukar stämma med det som står hos SAS.

Jag får ta och ringa amex kundtjänst imorgon om det inte har löst sig.
Ska samtidigt passa på att klaga då jag inte kunnat se min totala spend överhuvudtaget sen bytet till elite.
'
Tack för svaren
 

Unicornone

Medlem
Om man byter till Elite så får man ju ett helt nytt konto vilket innebär att om man har ändrat förfallodag tex så är det back to basic igen, har du e-faktura så är den borta etc. Lite störigt imho..
 
Mina poäng har dragits av amex men inte kommit in på sas, någon som vet hur lång tid det brukar ta, dragna den 13, brukar få in den 14 men inte denna månaden?
 
Toppen