Besöka non-Schengen lounge i Helsingfors vid transfer Schengen-Schengen

Diskussion i 'Lounger' startad av Jacob, 5 Juni 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Kommer passera genom Vantaa om några dagar och har lite tid över mellan flygningarna.

Jag är fortfarande lite sugen på att testa den nya Finnair loungen almost@home som verkar rätt läcker.

Jag kommer byta mellan två Schengen flyg men vore skoj om man kunde smita över till non-Schengen och testa loungen. Är det någon som vet om de kollar boarding kort vid passkontrollen mellan Schengen och non-Schengen? Väl i non-Schengen transithallen är det möjligt att enkelt komma tillbaka till Schengen området. Eller separeras avgående/ankommande passagerare? Vore som sagt kul om det fungerade.

Jag har bytt tidigare i Helsingfors men minnet tryter tyvärr hur det ser ut på non-Schengen sidan.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte hur det ser ut på HEL, men generellt sett så är ett pass det enda som krävs för att komma till non-schengen, har fungerat utmärkt för mig på MUC, samt har vänner som gjort det utan problem på bl.a CDG och FRA.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!