Senaste nytt

Besöka Menzies Lounge på Arlanda vid ankomst

dino_81

Medlem
Hjälper ju inte vid Arlanda, men när jag flög från Landvetter för en månad sedan så kollade de inte boarding pass om man viftade med ett Priority Pass.

Idag var det inga problem att använda Menzies lounge på Landvetter som ankomstlounge. Boarding card efterfrågades inte och inte heller destination. Räckte med Priority Pass.
 

TP12

Medlem
Kommer flyga MMX -ARN med SAS plus imorgon och måste ta ett möte innan jag hinner ta mig in till stan. Är EBG, har Amex Platinum (och därigenom Priority Pass).

SAS-lounge förstår jag att jag inte har tillgång till vid ankomst från en inrikesflygning oavsett om jag är EBG eller har ankommit på plusbiljett.

Samma sak med Pontus Amex-lounge (och finns inga avskilda platser om jag minns rätt)

Men hur ser det ut med Menzies/Norrsken? Och om jag får access finns det i så fall några avskilda platser?

Förslag på andra alternativ mottages gärna :) Finns det någon större sannolikhet att bli insläppt i SAS loungen mot försäkran att jag inte kommer äta eller dricka något?
 

ekf

Medlem
@TP12 Det är väl ingen av de där som är en ankomstlounge? Det är inte så att du ska flyga hem på eftermiddagen/kvällen? Då kan du ju nyttja det boardingkortet för loungeaccess om du vill. Risken är väl dock att du inte är välkommen vid hemresan bara...
 

eddo

Medlem
@TP12 Det är väl ingen av de där som är en ankomstlounge? Det är inte så att du ska flyga hem på eftermiddagen/kvällen? Då kan du ju nyttja det boardingkortet för loungeaccess om du vill. Risken är väl dock att du inte är välkommen vid hemresan bara...
Jag har i liknande situationer (flyg hem samma dag) ofta gått in två gånger med samma boardingpass på SAS Guld ARN - aldrig varit något problem.
 
  • Gilla
Reactions: hco

ekf

Medlem
Jag har i liknande situationer (flyg hem samma dag) ofta gått in två gånger med samma boardingpass på SAS Guld ARN - aldrig varit något problem.
Nej, flygbolagsloungerna har aldrig varit problem för mig heller. Men jag kan tänka mig att PP-loungerna är kinkigare, där är det ju ofta en 3/4-timmarsgräns vid besöket.
 
  • Gilla
Reactions: hco

TP12

Medlem
@TP12 Det är väl ingen av de där som är en ankomstlounge? Det är inte så att du ska flyga hem på eftermiddagen/kvällen? Då kan du ju nyttja det boardingkortet för loungeaccess om du vill. Risken är väl dock att du inte är välkommen vid hemresan bara...

Just det som är problemet, jag flyger hem på tisdag och hittar ingen ankomstlounge på måndagen :(
 
Toppen