Besöka Bernard-Massard i Luxemburg

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Agö, 14 Februari 2016.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    God afton,

Jag har tänkt besöka Bernard-Massard i Luxemburg och samtidigt käka på Stenbecks stamkrog La Caravelle.

Är det någon som besökt Bernard-Massard och kan berätta lite mer? Ska man satsa på att besöka både fjärilsträdgården och vinkällaren? Och ska man satsa på en eller tre flutes av det ädla vinet?

Som en sista slasktratt slänger jag in en fråga om Luxair Business Class. Är det någon som testat denna från Köpenhamn/Stockholm? SAS flyger ju inte längre på sträckan så kan tyvärr inte värma upp med en liten rackare.

Tips på bra hotell tas också gärna emot, helst en bit utanför Luxemburg stad som jag finner vansinnigt ointressant.

FF#1, Igorius och flum gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Igorius gillar detta.
  3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har endast flugit SAS och British Airways dit så tyvärr ingen kommentar på Luxair från mig.

Finns väl inte så värst mycket roligt utanför staden heller - brukar bo på park hotell Alvisse för mässor någon gång per år. Ligger mellan flygplatsen och staden, är fyrstjärnigt och inte särskilt speciellt. Dock bra standard och rimlig kostnad. Tveksamt om det når upp till din standard...

Igorius och Agö gillar detta.
  4. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore intressant att veta vilka drycker som erbjuds på Luxair. Vid en google-sökning verkar det som att de serverar champagne i ekonomiklass - vågar man hoppas på Bernard-Massard i affärsklass?

Agö, FF#1 och flum gillar detta.
  5. NotRyan

NotRyan Medlem

Haha, det vore ju något... Champagne i Economy och fulskumpa i Business :D

Igorius gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!