Senaste nytt

Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2018-MAY-26, vill ni hänga med?

Dr. Miles

Expert
***OBS. Det här är ingen officiell BC event utan min privat planering.***

Det var snart 4 år sedan vi besökte Airbus fabriken i Hamburg sist.
Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2014-AUG-02, vill ni hänga med? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Jag kollade detta på Globetrotters webbsida och jag hittade ett datum i april som de hade 18 lediga platser med engelsk guide.
Screenshot20180206 01 AB.png


Besöket kostar 23,90 EUR per person för Site Tour Hamburg, som varar ca 2,5 timmar.

Site Tour Hamburg: Die Werksführung


Flygbiljetter:

SAS Plus Saver kostar ca 2.700 SEK inkl. skatter från Stockholm och vill man ha SAS Plus (helt återbetalnigsbar) så blir det 500 SEK dyrare.

Screenshot20180206 03 SK.png

Har du FlyPremium så kan man boka en bonusresa i SAS Plus för 20.000 poäng och helt återbetalningsbar fram till dagen innan avgång.

Screenshot20180206 04 SK.png

Vill man flyga billigt från Stockholm, det finns Germanwings biljett för ca 1.200 SEK inkl. skatter T/R.
Obs: Om man flyger med Germanwings kan man inte komma in i Lufthansa Senator lounge. Det går inte att gästas av andra heller.

Screenshot20180206 02 4U.png

Tanken är, att besöka Airbus fabriken först på lördag eftermiddag och sedan ta en eller flera glas öl på kvällen (inofficiell BC träff i Hamburg).
Sightseeing på söndag och ha en bra avslutning på terrassen i Lufthansa Senator loungen. (för dem som flyger ut med Star Alliance flygbolag)
Vad säger ni om det?

Terrassen på Lufthansa Senator lounge:

Lufthansa-Senator-Lounge-Hamburg-11.jpg

lufthansa-senator-lounge-hamburg-01-jpg.24503



Alla bokar inträdet till Airbus fabriken, flygbiljett, hotell, marktransport själva. Jag organiserar ingenting.​
 
Låter mycket trevligt, men tyvärr har en av mina vänner bestämt sig för att hon ska gifta sig den lördagen, och på något sätt tror jag inte att förklaringen "jag kan tyvärr inte komma på ditt bröllop, för jag ska åka och titta på en flygplansfabrik" skulle bli så populär...

Copy + paste...

Det är kanske bäst att planera om datumet.
Jag såg att söndag 2018-APR-29 är Hamburg marathon och hotellpriset på natten mellan 28:e och 29:e är ganska dyrt.

Home - Haspa Marathon Hamburg

Vad säger ni?

Krockar det inte med jobb så hänger jag lätt på!
 

Brandten

Medlem
Haha galet! Jag satt för en månad sedan och kollade på detta just den helgen när det plötsligt damp ner en bröllopsinbjudan 25-30 april.

Kollade även på Boeingfabriken med farsan.

Är gärna med till Airbus om vi hittar datum.
 
Toppen