Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2014-AUG-02, vill ni hänga med?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 17 December 2013.

1. ***OBS. Det här är ingen officiell BC event utan min privat planering.***

Jag har varit varken på Boeings eller Airbus fabriker och jag har tänkt att göra det i den här sommaren.

Jag såg detta via Airbus webbsida och jag hittade ett datum som de hade 17 lediga platser med engelsk guide.
    Screenshot20131217_3.png

Besöket kostar 23 EUR per person för A380 Combi-Tour incl. bustransfer in Hamburg

infos before booking

Eftersom besöket börjar från kl. 10 och de kräver att vara på plats senast 15 minuter före besöket tror jag att övernattning mellan fredag-lördag behövs. Det finns en SAS flight från Köpenhamn SK1641 som landar Hamburg flygplats 09:10 men det är inte den flygplatsen Airbus finns.

Last edited: 19 December 2013
    10 personer gillar detta.
  2. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt klart intressant!

3. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken spännande idé :)

Vet du om man får ta bilder där inne eller om det är en sån där rundtur där dom tycker att man kan köpa deras souvenirer istället?

4. marbe166

marbe166 Medlem

Helt klart intresserad.

5. Jag vill poängtera att jag inte kommer att organisera något utan var och en får boka guidad tur, flygbiljett, hotell osv själv. Så om ni vill också hänga med, vänta inte för länge. :)

Last edited: 17 December 2013
  6. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska se om jag kan hitta en ursäkt att åka på jobbresa...

7. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det jag som missar något, men det står ju "At saturdays only with own or rented bus." Och du verkar ha valt en lördag, då måste du väl ändå arrangera det hela?

8. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan mycket väl vara intresserad, mitt British Airways Oneworld Tierpointssamlingsår går ut den 8 Augusti, så det där skulle eventuellt passa bra som lill-TP run om det krisar i slutet av året.

9. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ju vart kul, hamburg är trevligt. Liksom det vore riktigt kul se Airbus Finkenwerder...ska fundera på att haka på.

10. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller rättare sagt, jag är troligen mycket intresserad.

Ping rob74 ?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!