Senaste nytt

Berlins nya storflygplats - Brandenburg “Willy Brandt Airport"

doc

Medlem
Sex månader till? Då är vi i november. Hoppas verkligen inte det dröjer så länge.
 

Jacob

Medlem
Oj! Lite skillnad mot "efter sommaren". Å andra sidan är det bättre att de skjuter fram datumet än att de öppnar en flygplats som inte fungerar.
 

henrik l

Medlem
Nu har AB i alla fall börjat skicka ut "tidtabellsförändringar". Fick en här om dagen men enda skillnaden var att BER byts mot TXL.
 

doc

Medlem
Nu har AB i alla fall börjat skicka ut "tidtabellsförändringar". Fick en här om dagen men enda skillnaden var att BER byts mot TXL.

Vilken tur att det inte blev någon annan förändring för dig. När är din resa planerad? Jag sitter och är rätt nervös för att det ska bli konstiga förändringar med min bokning i september. Väntar med bävan på att få någon form av besked.
 

NyfikenGrau

Medlem
En praktskandal här i Tyskland så klart. Det är ju oerhört uppenbart att flera vetat om väldigt länge att tidtabellen inte kommer att hålla på långa vägar. Att 3 veckor före planerad invigning plötsligt skjuta upp med hela 3 kvartal är nog det mest amatörmässiga jag hört talas om, i synnerhet i Tyskland. Både Air Berlin och Lufthansa kommer att kräva flygplatsbolaget på samtliga extrakostnader som uppstår för dem i samband med detta.
 

011430121

Medlem
Hej Doc, tack för trevligt sällskap på senaste BC mötet i Stockholm.
Är som sagt bokad i början av augusti till BUD via BER med LH inte hört något om ändring.
Är även bokad till BER med SAS i slutet av augusti, där kom en tidtabellsändring när LH:s tidtabell blev känd mellan BER och ARN
SAS avgången blev 1,5 timme senare på lördagsavgången.
Doc ursäkta att jag är nyfiken, reser Du med LH eller AB
 

henrik l

Medlem
Vilken tur att det inte blev någon annan förändring för dig. När är din resa planerad? Jag sitter och är rätt nervös för att det ska bli konstiga förändringar med min bokning i september. Väntar med bävan på att få någon form av besked.

Åker 16/6, GOT-TXL-CGN-PMO, frun åker GOT-TXL-FCO några dagar senare och där var det också bara byte av flygplats. Åker tillbaka i augusti och den ändringen lär väl komma vad det lider. Hade hoppats att kunna besöka en ny lounge på nervägen, men nu verkar det ju vara mera tveksamt vilka loungefaciliteter AB har. Men jag hoppas i och med inträdet i OW att dom där dedikerade "waiting areas" vid gate har byts ut. Hade ju varit trevligt att åka via BER, men å andra sidan vet man ju inte hur väl de lyckats trimma in allt. Flygplatser är ju inte helt okomplexa system:D

Jag misstänker att om det är befintliga rutter så är det "business as usual", men om rutten skulle introduceras i samband med öppningen av BER skulle jag nog vara lite fundersam.
 
Last edited:
Toppen