Senaste nytt

Berlins nya storflygplats - Brandenburg “Willy Brandt Airport"

Palazzi

Medlem
Får se om jag kan testa linjen när jag åker hem från Milano den 25:e Juni..

Jag hade tänkt flyga SAS som vanligt, men kanske kan vara roligt att se Brandenburg på vägen :)
 

Pixel

Medlem
Jag kommer också testa flygplatsen den 16/6 på resan CPH-BER-SPU. På drygt 2,5 h skall man väl kunna hinna med och utforska lounge och dylikt.
 
Skulle vara kul om ni som besöker slänger upp lite bilder, dock tror jag inte alls det blir samma strul med Berlin som Heathrow hade, tyskarna kan det här ;)
 

MarcusC

Medlem
Ang nya BBI, kikade lite på biljetter nu. SK har en avgång 3/6 kl 1730 BBI-ARN (md81), LH avgår 10 minuter senare 1740 till ARN. Har man ingen som helst samplanering..,snacka om överkapacitet. Med tanke på ekonomin hos båda flygbolagen verkar detta verkligen att köra överkapacitet...
 
Jag kan tänka mig en award:

2/6 LX1249/LX970 ARN-ZRH-TXL framme 17:55
-- Currywürst & öl i Berlin
3/6 LX943/1254 BER-ZRH-ARN framme 18:55

Fanns även lite roliga routings med TK via IST och MUC med Airbus 340-300.
 

Jacob

Medlem
Åker du ner redan den 2 juni kan du boka in dig på det allra första flyget från Berlin Brandenburg. Air Berlin kör en rundflygning på en timme med en Airbus A330 specialmålad i BER (nya flygplatskoden).

Avgång 05.20 med flygnummer AB3333 (invigningen är ju 3 juni).

49 euro i economy class eller 149 euro i business class.

News - airberlin.com
 

Homer

Medlem
Ang nya BBI, kikade lite på biljetter nu. SK har en avgång 3/6 kl 1730 BBI-ARN (md81), LH avgår 10 minuter senare 1740 till ARN. Har man ingen som helst samplanering..,snacka om överkapacitet. Med tanke på ekonomin hos båda flygbolagen verkar detta verkligen att köra överkapacitet...

Värt att påpeka, så ingen bokar en biljett dit :)
De kunde inte använda BBI för det finns redan en flygplats i Indien med den koden.
 

lnixon

Medlem
"Sju broar och tre öar"? Nån mer än jag som tänker på "broarna i Königsberg"? (Numera Kaliningrad, då.)
 
Toppen