Senaste nytt

Berlin Tegel, Europas sämsta flygplats?

palmen

Moderator
Tittar man imorgon ser det ut så här
Screenshot_20180805-234001_Chrome.jpg

Tisdagen och onsdagen har också enbart A-gates för SAS.
 

Kris

Medlem
Jag har också upplevt att CPH-turerna anlägger A-gate sedan en tid tillbaka. Minns en tur i höstas, vilket passar bra med Air Berlins konkurs, då jag blev mäkta förvånad när vi anlände till A-gate. Hade precis fördömt D-piren till mitt resesällskap... Sedan dess har det varit A-gate när jag åkt CPH-TXL-CPH.
 

Nilann

Medlem
Hemresa idag från Berlin till Göteborg via Frankfurt med Lufthansa Business. Inga problem att lämna in väskorna på Tegel mer än två timmar innan avgång på antingen Businessincheckningen eller Firstincheckningen (även Star Gold),
båda precis vid hissen som går upp till Senatorloungen. Väldigt smidigt.
 

Kris

Medlem
Hemresa idag från Berlin till Göteborg via Frankfurt med Lufthansa Business. Inga problem att lämna in väskorna på Tegel mer än två timmar innan avgång på antingen Businessincheckningen eller Firstincheckningen (även Star Gold),
båda precis vid hissen som går upp till Senatorloungen. Väldigt smidigt.
Jag har blivit tvärnekad att checka in i LH first som Star Gold med bokad tur med SAS. Var iofs ett par år sedan.
 

palmen

Moderator
Hemresa idag från Berlin till Göteborg via Frankfurt med Lufthansa Business. Inga problem att lämna in väskorna på Tegel mer än två timmar innan avgång på antingen Businessincheckningen eller Firstincheckningen (även Star Gold),
båda precis vid hissen som går upp till Senatorloungen. Väldigt smidigt.
Skönt att Lufthansa är vettiga, till skillnad från hur Swiss hanterade det.
 

Agö

Medlem
Det finns ju dock några fördelar med flygplatsen. Korta sträckor t ex. Ankom idag A5 från Köpenhamn med SAS. Bagage på <3 min. Ute i bilen på <5 min. Det är inte dåligt för en flygplats med >20 miljoner passagerare.
 

palmen

Moderator
Det finns ju dock några fördelar med flygplatsen. Korta sträckor t ex. Ankom idag A5 från Köpenhamn med SAS. Bagage på <3 min. Ute i bilen på <5 min. Det är inte dåligt för en flygplats med >20 miljoner passagerare.
Ja det är ju helt klart korta avstånd men med dessa korta avstånd och det ändå tar 30 minuter för bagage så blir man ju inte direkt imponerad.
 

Kris

Medlem
Det finns ju dock några fördelar med flygplatsen. Korta sträckor t ex. Ankom idag A5 från Köpenhamn med SAS. Bagage på <3 min. Ute i bilen på <5 min. Det är inte dåligt för en flygplats med >20 miljoner passagerare.
Absolut! När det klickar är det najs. Med kort taxitur till city (utan trafik) kan totaltiden från avstigning till ankomst på centralt hotell/kontor göras på en halvtimme eller så. Tegel at its best :)
 

Kris

Medlem
Retur till CPH från gate A7 igår. Shit pommes vilken bondgårdsyra! Var tvungen att checka in ett kolli (barnvagn), så fick snällt ställa mig i kön till incheckningen. En prio och en vanlig. Även prio-incheck hade en betydande kö. Dock glad för att jag inte behövde stå i den andra.... Ställde resten av familjen i kö till security under tiden. Suck alltså... Vilken flaskhals! När vi väl närmade oss (cirka 25 Pers framför i kön tills dörren in till security kom en hel busslast (nåväl i alla fall 30pers) som dirigerades före i kön pga av att deras flight till Paris gick före vår. Förståeligt, men totalt sunkigt att behöva spendera över en timme i kö. Fasttrack where are you...? Noterade även att en gubbe med vandringsstav och hela hans "grabbgäng" fick gå före marathonkön (under etiketten disabled) medan en barnfamilj med infant snällt fick ställa sig längst bak i kön. Jag är inte bitter ;)

A-D, minst 6-0 vid det här laget :)
 
Toppen