Berlin Tegel, 1h 25 min för transfer?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av TjudöBoy, 22 Augusti 2015.

1. Hej,

Håller på å planerar en MR resa å undrar om man "vågar" boka så att man endast har 1h 25min tid för transfer??
    Inkommande flyg (British Airways) skall landa 09:55 å avgående (Aegean) skall lyfta 11:20. är detta för riskabelt eller vågar man slå till å boka?o_O

2. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är två sepparata biljetter förmodar jag? Strular inget så är det tillräckligt med tid.

3. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. FCT

FCT Guest

På separata biljetter skulle jag aldrig ta mindre än tre timmar oavsett flygplats.

agehall, ARNBER och SNIFF gillar detta.
  5. Med eller utan bagage?

6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du kan boka den online på någon resebyrå så kan det ju vara ett bra sätt att få en genomgående biljett men med olika bolag.

7. Nu såg jag detaljen om OneWorld och Star. Stort svar NEJ på den. Jag fick till slut pengar av British Airways för min extra natt i CPH, men anledningen att British Airways inte var särskilt sugen (något jag delvis kan förstå) att hjälpa mig vara att resan vidare gick med en konkurrerande allians. Lägg till Icke-Schengen till Schengen på det OCH lotteriet som heter LHR hade jag inte chansat..

8. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går det om flygen är i tid? Absolut.

Är det att rekommendera - NEJ.

Det är länge sedan jag flög icke-schengen från/till TXL, men flygplatsen är mycket smidig när det gäller det mesta. Dock skulle jag undvika att göra detta med checkat bagage som du inte kan räkna med interline:as.

9. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Icke-Schengen till TXL är utmärkt, eftersom varje gate har sin egen passkontroll.

10. Citerar mig själv då jag glömde bort att skriva det som ni helt korrekt undrar;

Endast hand bagage, kommer från LHR->TXL åker vidare (om man nu vågar) till Larnaca med Aegean

Sorry för ej genomtänkt fråga, lite för snabb på sänd knappen... :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!