Benutrymme på Norwegian

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av agehall, 6 Oktober 2011.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad har DY för seat pitch på sina long haul? Jag har letat på deras sidor men jag hittar ingenting. Någon som vet?

2. Det är väl samma kärror som snurrar runt överallt?
    I så fall skulle jag gissa på 30-31"...

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DY kör väl inga long haul? Dubai (medium haul) är väl den längsta sträckan DY erbjuder i dagsläget?!

Last edited: 6 Oktober 2011
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle nog säga att Dubai är long haul, iaf när man flyger från ARN eller OSL.

5. Och framför allt i en 737 med dåligt benutrymme. :)

På plussidan så har ju DY en hel del kärror med Internet ombord nu, vilket gör det klart mer humant.

6. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Standardpitchen på 73:an med 186-189 pax ligger på 30. Iallafall om man ska tro seatguru.com på motsvarande kärra hos Ryanair och Norwegian kör ju med samma antal passagerare. Dock värt att notera är att DY kör med sk. Recaro stolar vilket skapar utrymme där stolsfickan normalt är. Man har istället stolsfickan ovanför bordet. Detta skapar bättre utrymme för benen.

7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man flyger inte med Norwegian till Dubai. Nån j-a ordning får det vara.

3 personer gillar detta.
  8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tiil Dubai blockar DY mittensätet på de 6-8 första raderna (vet inte exakt). Då kan det vara värt att pröjsa 50 kr extra för sin stol.

9. Llillebror gör det på torsdag ;)

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är det nästan så jag möter honom på flygplatsen, förutom att jag flyger från Terminal 1 och han landar halvvägs till Irak ojmr. :)

Se till att han tar med sig ett måttband och rapporterar seat pitch när han kommer fram.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!