Senaste nytt

Bekvämast resa i Business till Nya Zeeland?

Mimlan

Medlem
Jag och maken ska till Nya Zeeland i höst och har bokat en resa med Eurobonus poäng och 2-4-1 (denna: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 39 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

För mig är det allra viktigaste med den här långa resan att det är sköna stolar i business när man ska sova. Helst Lie flat. Som jag förstår så är Thais 747 stolar i business inte lie flat, och det är det vi har bokat nu (mellan BKK-AKL).

Att ta sig till Asien bekvämt verkar in va något problem, men vilka stolar är allra skönast? Lufthansa? Thai? Swiss? Air China? Singapore Airlines (visserligen nästan omöjligt att hitta)? Asiana?

Svårare blir det ner till Auckland. Det verkar vara Thai som gäller för närvarande. Eller Air China. Singapore verkar vara mycket svårt att hitta Awards med. Air New Zealand och United (om man skulle åka västerut) släpper ju inte Awards än.

Så, vad säger ni som är vana resenärer och har testat alla de olika bolagen? Vad ska jag satsa på?
 

agehall

Medlem
Jag skulle vara riktigt nöjd med att bara ha hittat platser i business hela vägen. awardstolar växer inte på träd och även om Thai kanske inte har den bästa produkten på marknaden så är den fullt duglig.
 

Dr. Miles

Expert
Asiana flyger från SYD med A380 i december, vidare med B777 till FRA. God tillgänglighet.
Fast de flyger i höst, så det kanske inte hjälper att Asiana flyger Airbus A380 till Sydney i december?

Jag och maken ska till Nya Zeeland i höst och har bokat en resa med Eurobonus poäng och 2-4-1 (denna: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 39 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Gus

Medlem
Fast de flyger i höst, så det kanske inte hjälper att Asiana flyger Airbus A380 till Sydney i december?
Höst kan betyda olika för olika personer. För @Mimlan betyder hösten i detta fall Nov-Dec 2017 så tipset från @MartinH var högst relevant!
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Air New Zealand, SAS
Kabinklass: C
Avreseort: Arlanda
Destination: Auckland
Enkelresa eller Tur&retur: T/R (Open Jaw, hem från Sidney)
Antal poäng (per person): 90 000 (inkl 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3595
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Nov-Dec 2017
Bokad: April 2017
 

Mimlan

Medlem
Jag skulle vara riktigt nöjd med att bara ha hittat platser i business hela vägen. awardstolar växer inte på träd och även om Thai kanske inte har den bästa produkten på marknaden så är den fullt duglig.

Jo, jag förstår vad du menar.. antar att man blir lite girig bara när man ser vad andra bokar :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mimlan

Medlem
Höst kan betyda olika för olika personer. För @Mimlan betyder hösten i detta fall Nov-Dec 2017 så tipset från @MartinH var högst relevant!

Sorry över förvirringen. Ja, vi reser ut i nov och hem i dec, så hemresan skulle absolut vara ett alternativ med Asiana!

Gällande ANA: Ser man mer tillgänglighet på Awards på deras hemsida än United? Jag har än så länge bara kollat på Uniteds hemsida, och då ser man extremt sällan business Awards med ANA.
 

Canadien

Medlem
ANA kan öppna upp platser nära inpå också. Jag bokade Business SYD-HND i förra veckan för resa nästa helg. Den platsen fanns inte när jag först letade för nån månad sedan, så du kan kolla av lite då och då under hösten om något bättre dyker upp.
 
Toppen