Senaste nytt

Bekräftat: nya kabiner inom Europa

Bamsefar

Medlem
Hade BA varit lite cooola så hade de infört First Class på två-tre rader, sedan resten.

Men det här är som boskapsskötsel, alla in på mindre plats - ser inte det som någon förbättring.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Hade BA varit lite cooola så hade de infört First Class på två-tre rader, sedan resten.

Men det här är som boskapsskötsel, alla in på mindre plats - ser inte det som någon förbättring.

Handlar om att tjäna pengar inte vara cool ;)
 

Senator

Moderator
För mig är det här rätt enkelt: hade det funnits en lönsam intra-Europa marknad med en hårdvara t.ex. lik det som finns inrikes i USA så hade någon investerat i detta. Varken IAG, LH Gruppen, eller AF/KLM får lönsamhet om man tittar bara på det Europeiska nätverk.

Det är självklart inte en förbättring, men en konsekvens när få, om några är villig att betala för något bättre på resan till/från London.
 

trekker

Medlem
Igar pa flyget fran Heathrow till Helsingfors var det den nya kabinen - sallan har jag varit mer besviken. De nya satena och inredningen ar frash, men benutrymmet har minskat med ca en hel fot eller 20-30 cm - vilket ar tillrackligt for att en langbent person som mig sitter med knana fastkilat i satet framfor i basta ryan air stil. Det blev sedan inte battre av att pajasen i 1D beslutade sig for att falla sitt sate sa mitt redan obefintliga utrymme blev annu mindre. Nu galler det verkligen att se till sa man sitter pa rad 1 i fortsattningen.
 

Åbobo

Medlem
Igar pa flyget fran Heathrow till Helsingfors var det den nya kabinen - sallan har jag varit mer besviken. De nya satena och inredningen ar frash, men benutrymmet har minskat.

Vad tyckte du om kabinpersonal? Jag har en gång flugit med mixed fleet crew mellan LHR och USA. Det fanns en svenskspråkig flygvärdinna ombord, men all kabinpersonal var glömsk. Mellan Helsingfors och
London har mixed fleet personal faktiskt varit de bästa jag kan tänka mej. Men sätena, jag som är kort vuxen, under 180 cm, fann att benutrymmet var bristfällligt.
 

trekker

Medlem
Vad tyckte du om kabinpersonal? Jag har en gång flugit med mixed fleet crew mellan LHR och USA. Det fanns en svenskspråkig flygvärdinna ombord, men all kabinpersonal var glömsk. Mellan Helsingfors och
London har mixed fleet personal faktiskt varit de bästa jag kan tänka mej. Men sätena, jag som är kort vuxen, under 180 cm, fann att benutrymmet var bristfällligt.
Kabinpersonalen var okej, inget speciellt varken extra bra eller dalig. Dock har jag markt av en generell forsamring pa den korta tiden jag akt CE (sedan i Juli), de forsta 3-4 gangerna blev jag valkomnad med mitt namn men de senaste gangerna har det bara blivit ett vanligt Hello what would you like to drink istallet for Hello Mr Trekker how are you today.

Jag har tills nu valt att flyga via LHR med BA i CE for mina resor till Finland istallet for Finnair da jag vill ha mer plats. Om jag nu ska betala extra och ta ett extra ben via LHR och fa mindre plats att sitta pa an om jag valt AY fran borjan sa kanns det som jag lika garna kan flyga dar bak med AY.
 
Toppen