Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

taxvalp

Medlem
Funkade utmärkt för mig och hustrun (båda EBD) ARN-GOT på Skärtorsdagen. Beställde varsin cola, visade korten lagom diskret varvid pursern noterade det och instruerade sin kollega hur det skulle bokföras i datamaskinen. Vi var beredda på lite trubbel men tji fick vi...
 

Storsteffe

Medlem
Borde man inte ha koll på EBD ombord? Jag skulle hellre betala för en cola eller vara utan än börja vifta med ett kort eller ännu värre nån utskrift från hemsidan, pinsammare kan det knappast bli.
 

nilsson

Medlem
All dryck ingår för EBD i SAS Go förutom alkohol på inrikesflygningar, vilket har med lagar och regler att göra. Tillsvidare får man visa upp sitt EBD-kort för att nyttja förmånen, senare kommer det gå att läsa av från passagerarmanifestet.

Dags att försöka ta tag i att få ett kort då. Status har jag sedan det infördes...
 

Chrille

Medlem
Det är som sagt inget aprilskämt.

All dryck ingår för EBD i SAS Go förutom alkohol på inrikesflygningar, vilket har med lagar och regler att göra.

Men om vagnen är lastad och det ingår gratis öl eller vin i Plus så kan det väl inte finnas en regel som sätter stopp för att det inte skulle kunna ingå även för vissa i Go? Denna "lex Go" låter väl ändå lite som ett aprilskämt?
 

flum

Medlem
Men om vagnen är lastad och det ingår gratis öl eller vin i Plus så kan det väl inte finnas en regel som sätter stopp för att det inte skulle kunna ingå även för vissa i Go? Denna "lex Go" låter väl ändå lite som ett aprilskämt?
Såg någonstans att norska lagstiftningen förbjuder att man "ger bort" alkohol, och att SAS fick kämpa ganska hårt för att få ett undantag och servera en enhet i plus. Om så är fallet antar jag att dom inte vill ha separata regler för de olika länderna.
 

taxvalp

Medlem
Såg någonstans att norska lagstiftningen förbjuder att man "ger bort" alkohol, och att SAS fick kämpa ganska hårt för att få ett undantag och servera en enhet i plus. Om så är fallet antar jag att dom inte vill ha separata regler för de olika länderna.

Nu är jag inte jurist, men med biljett i Plus går det ju att argmuentera för att man faktiskt köpt ett paket med resa, mat och dryck. Att skänka bort alkohol till EBD i Go kan nog bli svårare att motivera med vår lagstiftning.
 

Chrille

Medlem
Det handlar inte om att skänka något. Det handlar om differentierade servicenivåer.

Egentligen bryr jag mig inte eftersom jag inte dricker alkohol på väg till jobb, och oftast har en bil stående vid flygplatsen när jag reser hem. Jag försöker bara förstå logiken. Men kanhända är det norsk logik som spökar...?
 
Toppen