Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

MBA

Medlem
Detta är från 23 juni. Diamond supporten.

"Hej miramax



Tack för ditt e-mail.



Det var tråkigt att höra att du blivit nekad en till dryck ombord. Vi har inte satt några begränsningar på detta utan det avgörs av kabinpersonal i mån om tillgång. Det är alltid en bra idé att du visar upp ditt kort och påtalar dina medlemsförmåner när det sker något liknande.



SAS håller på med att ta fram bättre möjligheter för kabinpersonal att se medlemsstatus för de som reser, så jag hoppas vi kan erbjuda dig bättre service i framtiden"

Varför ska man behöva påtala sina medlemsförmåner om man säger att man är Pandion/Diamond? Personalen borde väl vara utbildad på sånt?
 

andreas

Medlem
Jag kan bekräfta att jag också nu blivit utsatt för "endast en dryck är gratis för EBD i Go". Jag beställde en smoothie och en flaska vatten och då tog det såklart hus i helvete. FA:n hävdade bestämt att det var nya regler (detta var för någon vecka sedan) precis på dagen, och hon konfererade sedan med kollega som sade något kryptiskt om "ingår även för familjemedlemmar". Men jag fick min flaska och min smoothie, men med en viss bitter eftersmak.

Stöttre på samma sak under gårdagen på en inrikesflygning.
Beställde en läsk och en vatten och där tog det stopp. Både FA och Purser hävdade bestämt att det bara var en dryck fri för Diamond. Ville inte vara besvärlig och erbjöd mig därför att betala en av dryckerna. Purser backade då och gjorde ett undantag "för den här gången" men hävdade bestämt att "pappret vi har säger bara en dryck". Purser skulle också visa mig pappret efter serveringen, något som aldrig skedde.

Mailade till Diamond-supporten efter landning och svaret kom nyss med en kompensation om 3000 poäng.
Hej Andreas

Tack för att du tog dig tid att skriv till oss.

Som Diamantmedlem så har du fria drycker även i SAS Go som en förmån,och
detta gäller även för en resepartner eller 4 familjemedlemmar.

Vi beklagar att personalen på just den flighten inte kände till detta.
Tacksamt så skickar vi din feedback vidare till berörd avdelning.
Jag sätter in 3000 extrapoäng på ditt EuroBonuskonto som en gest från
vår sida och så hoppas vi att kabinpersonalen ska vara mer påläst på
dina framtida flygningar.

Vill passa på och önska dig en trevlig sommar.

Baserat på tidigare inlägg så känns det som att det letat sig ut en instruktion till CC som kan tolkas som "max en dryck till Diamond i Go".
Något @Ricci har information kring?
 

tomle

Medlem
Stöttre på samma sak under gårdagen på en inrikesflygning.
Beställde en läsk och en vatten och där tog det stopp. Både FA och Purser hävdade bestämt att det bara var en dryck fri för Diamond. Ville inte vara besvärlig och erbjöd mig därför att betala en av dryckerna. Purser backade då och gjorde ett undantag "för den här gången" men hävdade bestämt att "pappret vi har säger bara en dryck". Purser skulle också visa mig pappret efter serveringen, något som aldrig skedde.

Mailade till Diamond-supporten efter landning och svaret kom nyss med en kompensation om 3000 poäng.


Baserat på tidigare inlägg så känns det som att det letat sig ut en instruktion till CC som kan tolkas som "max en dryck till Diamond i Go".
Något @Ricci har information kring?
Skriv ut mailsvaret så har du något att visa nästa gång.
 
Stöttre på samma sak under gårdagen på en inrikesflygning.
Beställde en läsk och en vatten och där tog det stopp. Både FA och Purser hävdade bestämt att det bara var en dryck fri för Diamond. Ville inte vara besvärlig och erbjöd mig därför att betala en av dryckerna. Purser backade då och gjorde ett undantag "för den här gången" men hävdade bestämt att "pappret vi har säger bara en dryck". Purser skulle också visa mig pappret efter serveringen, något som aldrig skedde.

Mailade till Diamond-supporten efter landning och svaret kom nyss med en kompensation om 3000 poäng.


Baserat på tidigare inlägg så känns det som att det letat sig ut en instruktion till CC som kan tolkas som "max en dryck till Diamond i Go".
Något @Ricci har information kring?

Härlig uppgivenhet, att de "hoppas" på att personalen känner till det nästa gång. Som om det är helt ur SAS makt att påverka...
 

Ricci

Medlem
Stöttre på samma sak under gårdagen på en inrikesflygning.
Beställde en läsk och en vatten och där tog det stopp. Både FA och Purser hävdade bestämt att det bara var en dryck fri för Diamond. Ville inte vara besvärlig och erbjöd mig därför att betala en av dryckerna. Purser backade då och gjorde ett undantag "för den här gången" men hävdade bestämt att "pappret vi har säger bara en dryck". Purser skulle också visa mig pappret efter serveringen, något som aldrig skedde.

Mailade till Diamond-supporten efter landning och svaret kom nyss med en kompensation om 3000 poäng.


Baserat på tidigare inlägg så känns det som att det letat sig ut en instruktion till CC som kan tolkas som "max en dryck till Diamond i Go".
Något @Ricci har information kring?
Är just nu i Bangkok men när jag kommer hem så kan jag fråga. Jag vet att det kom ut ett meddelande till dem i slutet på mars i år hur serveringen skulle gå till för oss EBD och EBP. När jag tog upp denna sak med henne när vi reste till Edinburgh (över Midsommarhelgen) så sa hon 1 alkoholdryck och när vi kom hem så frågade jag hennes kollega (också väninna) och fick svaret att det var fri dricka på Europalinjerna....
Jag misstänker att kommuniceringen från SAS till CC har varit oklar och gett möjlighet till "fri tolkning"......
 

carl_pe

Ny medlem
Paris-Stockholm tidigare idag. Blev upplyst att förmånen bara gäller alkoholfria drycker! Ville inte börja tjafsa, men blev ganska förbannad när jag landade och kollade texten på hemsidan som tydligt anger att det gäller alla drycker (utan internet på planet har man ju ingen möjlighet att åtgärda det under flygningen). Får bli ett mail till kundtjänsten.
 

Ricci

Medlem
Fick höra att det gått ut ett klargörande intern memo för någon dag sedan till CC från SAS om hur service skall göras...
Jag skall få läsa det när jag är tillbaka i Sverige på söndag.
Jag återkommer.....
 
Toppen