Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

NotRyan

Medlem
Förut brukade de ofta slå in vad man tagit i plus på sin maskin, även om det ingår. Jag undrar om det kan haft med någon sådan provision att göra, eller om det bara handlade om att hålla koll på svinn.

Jag har å andra sidan inte noterat att de gjort det på sistone, och jag tror aldrig jag har sett det när jag beställt som Diamond i Go.
En del gör det och en del gör det inte, såg det mer i början faktiskt så antingen har dom ändrat rutinerna eller så skiter en del i det numer för det har ändå ingen betydelse i deras ögon...

Ungefär som all j-la rapportering som görs i vissa företag, men som sen ingen läser ändå...
 

Canadien

Medlem
Jag har sett FA knappa in mitt som Diamond Consumption. Men de får säkert ingen provision. Det förklarar iallafall motviljan att ge bort något man kunde sålt. Ännu mer eloge till den FA som bjöd på en sallad trots att jag ville betala, hon förlorade alltså några spänn personligen.
 

fcx

Medlem
En del gör det och en del gör det inte, såg det mer i början faktiskt så antingen har dom ändrat rutinerna eller så skiter en del i det numer för det har ändå ingen betydelse i deras ögon...

Ungefär som all j-la rapportering som görs i vissa företag, men som sen ingen läser ändå...

Det där "plusknappandet" verkar gå i vågor. Någon på HQ ryter till att det är viktigt att alla rapporterar, och då knappas det flitigt på maskinerna i några veckor. Därefter börjar det klinga av för att till sist helt upphöra. Efter ett tag är det någon på HQ som ryter till...
 

Lallarn

Medlem
Jag kan bekräfta att jag också nu blivit utsatt för "endast en dryck är gratis för EBD i Go". Jag beställde en smoothie och en flaska vatten och då tog det såklart hus i helvete. FA:n hävdade bestämt att det var nya regler (detta var för någon vecka sedan) precis på dagen, och hon konfererade sedan med kollega som sade något kryptiskt om "ingår även för familjemedlemmar". Men jag fick min flaska och min smoothie, men med en viss bitter eftersmak.

Att döma av andras observationer så verkar det i alla fall som om det finns en generell trend om att endast en dricka bör/skall ingå, oavsett om det är rätt eller ej. Kan vi få ett klargörande från SAS, månne? Reglerna står som samma annars på hemsidan (från 1 april).

Ytterligare har jag också sett olika varianter på hur de knappar in EBD-drycken; dels som "Plus", dels som "complimentary" och en gång (på JetTime) fick jag till och med ett kvitto och en tredje gång fick jag ett kvitto att signera! Förfärligt förvirrande.
 

miramax

Medlem
Detta är från 23 juni. Diamond supporten.

"Hej miramax



Tack för ditt e-mail.



Det var tråkigt att höra att du blivit nekad en till dryck ombord. Vi har inte satt några begränsningar på detta utan det avgörs av kabinpersonal i mån om tillgång. Det är alltid en bra idé att du visar upp ditt kort och påtalar dina medlemsförmåner när det sker något liknande.



SAS håller på med att ta fram bättre möjligheter för kabinpersonal att se medlemsstatus för de som reser, så jag hoppas vi kan erbjuda dig bättre service i framtiden"
 
  • Gilla
Reactions: MBA

Kimmen00

Medlem
Detta är från 23 juni. Diamond supporten.

"Hej miramax



Tack för ditt e-mail.



Det var tråkigt att höra att du blivit nekad en till dryck ombord. Vi har inte satt några begränsningar på detta utan det avgörs av kabinpersonal i mån om tillgång. Det är alltid en bra idé att du visar upp ditt kort och påtalar dina medlemsförmåner när det sker något liknande.



SAS håller på med att ta fram bättre möjligheter för kabinpersonal att se medlemsstatus för de som reser, så jag hoppas vi kan erbjuda dig bättre service i framtiden"

"tråkigt"?
Detta kräver poäng som plåster på såren! :)
Dessutom, hur sjukt svårt kan det vara att skicka ett mail/papper/fax/sms/mms etc till ALLA CC där det står:
"Hej, alla EBD har fri dricka på flyget etc etc
Slut"

Amatörmässigt
 
  • Gilla
Reactions: MBA

agehall

Medlem
Kundtjänst har ju ingen aning om vad som försiggår ombord, så jag är inte förvånad över svaret, men det är inte speciellt bra...
 
  • Gilla
Reactions: MBA
Toppen