Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

Joshua

Medlem
ImageUploadedByTapatalk1429350133.953921.jpg

Det fungerar men var tvungen att påpeka det, först fick jag höra att det inte gällde alkohol, påpekade att det gäller väl bara inrikes fick svaret att ahaa just ja så kanske det är.
När jag beställde flaska #2 av vin ville de ha betalt igen och då igen påpekade jag dimond konceptet, fick då frågan om jag var Pandion... Så efter 3-4 meningar så såg CC lite sur ut och gick tillbaka.
Vart ju tyvärr lite pinsamt det hela och 2st i närheten undrade vad jag/vi höll på med och fick känslan om att de tyckte jag var "dryg" som påpekade att jag inte ville betala för det jag beställt in...
Känns inte helt ok för mig att sitta o vifta med ett kort och behöva förklara det hela då jag inte önskar "skryta" om min status...
 

johhenrik

Medlem
Är det sådär på andra flygbolag också? Att personalen inte kan reglerna en månad efter de införts? Oavsett är det ju pinsamt att det inte kan funka på en gång. Är ju inte direkt så att det är en bökig regel...

"Om det inte är inrikes, all dryck är gratis om man visar upp ett Diamondkort. Om inrikes, all alkoholfri dryck gratis om man visar upp ett diamondkort".

Hur svårt kan det vara?
 

h9kh9k

Medlem
Två cola zero och en påse chips idag på SK524 LHR-GOT - 0 kr.
"Om det inte är inrikes, all dryck är gratis om man visar upp ett Diamondkort. Om inrikes, all alkoholfri dryck gratis om man visar upp ett diamondkort".
Hur svårt kan det vara?
Jag hoppas innerligen att det är svårare än att förstå hur man evakuerar passagerare vid fara, för annars vet jag inte om man vågar flyga längre...
 
Visa bifogad bild 34057
Det fungerar men var tvungen att påpeka det, först fick jag höra att det inte gällde alkohol, påpekade att det gäller väl bara inrikes fick svaret att ahaa just ja så kanske det är.
När jag beställde flaska #2 av vin ville de ha betalt igen och då igen påpekade jag dimond konceptet, fick då frågan om jag var Pandion... Så efter 3-4 meningar så såg CC lite sur ut och gick tillbaka.
Vart ju tyvärr lite pinsamt det hela och 2st i närheten undrade vad jag/vi höll på med och fick känslan om att de tyckte jag var "dryg" som påpekade att jag inte ville betala för det jag beställt in...
Känns inte helt ok för mig att sitta o vifta med ett kort och behöva förklara det hela då jag inte önskar "skryta" om min status...
Crew havde nok bare en dårlig dag...
 
  • Gilla
Reactions: pep

Molle

Medlem
På två av tre flighter den här veckan har jag blivit nekad denna förmån. Skulle aldrig orka bråka om det men det känns ju lite konstigt att personalen är så okunnig...
 
På två av tre flighter den här veckan har jag blivit nekad denna förmån. Skulle aldrig orka bråka om det men det känns ju lite konstigt att personalen är så okunnig...
Viste du kortet? I så fald pinligt at man ikke kan administrere noget så enkelt.

Uddyb meget gerne dine oplevelser og vigtigst af alt, skriv til SAS Customer Care.
 

Molle

Medlem
Viste du kortet? I så fald pinligt at man ikke kan administrere noget så enkelt.

Uddyb meget gerne dine oplevelser og vigtigst af alt, skriv til SAS Customer Care.

Ja jag visade kortet och frågade om det inte var gratis dryck när man är diamond. Men de sa alltså nej vid två av tre tillfällen och jag orkade inte bråka om 60 spänn...
 
Toppen