Senaste nytt

Behind the scenes, Check-in Arlanda

Tycker att utropen sker korrekt men sedan springer alla ombord huller om buller. Särskilt på Inrikes T4 Arlanda där alla kan använda vändkorset utan "kontroll"...
 

Swissbob

Medlem
Finns du kvar CKIARN? Då har jag en fråga! Om jag bokar en SAS Plus biljett och reser med en annan Star carrier, hur ser biljetten ut? Blir det vanlig ECO eller C-klass?
 

CKIARN

Medlem
Tjena! Jo men visst är jag kvar. SAS Plus biljett är en väldigt högt betalad ECO biljett OM hela resan är Plus. Alltså, köper du en biljett med SAS plus ARN-VIE (operated by Austrian) på SAS.se så är det ekonomi som gäller. Sedan skiljer sig resebyrå biljetter. Sedan beror det väll på bokningsklass, men rent generellt så är det ekonomi. Även när man flyger SAS plus så är det ju inte Business.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Carl

Medlem
Hej!
Till att börja med, tack för all information. Väldigt lärorikt!
Jag undrar om ni kan se saldot på hur många poäng som en resenär har på sitt konto om hen önskar att använda sig av dessa till en uppgradering?
 

CKIARN

Medlem
Hej!
Till att börja med, tack för all information. Väldigt lärorikt!
Jag undrar om ni kan se saldot på hur många poäng som en resenär har på sitt konto om hen önskar att använda sig av dessa till en uppgradering?

Im Back!

Tyvärr ser vi inte detta i våra incheckningssystem, och inte heller i bokningssystemet. Det enda vi kan se är när vi tex ska uppgradera är om du har tillräckligt med poäng eller inte.
 

Mojavojoe

Medlem
Hej!
Härlig tråd att följa livet bakom disken.

Min familj, 2 vuxna + 1 barn (4år), åker med TG till Phuket i januari. Resan börjar i Visby och vidare från Arlanda. Tyvärr finns inte sittplatser tillsammans för tillfället och resan hade blivit så mycket smidigare om en av oss vuxna kan sitta bredvid vår dotter. Sista raden i business kabinen är blockad men TG kan inte släppa dessa. Förståeligt om någon med spädbarn bokar.
Hur hanterar incheckningspersonalen dessa blockade sittplatser om ingen med spädbarn bokat? Först till kvarn, störst behov, status, eller gör man ingenting? Kan incheckningspersonalen redan i Visby hantera detta eller måste det ske på Arlanda?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

CKIARN

Medlem
Underhållande tråd, och kul att du @CKIARN är kvar!

Incidenter då folk tappar det helt och beter sig riktigt illa, hur vanligt är det?



Haha väldigt vanligt! Det blir ju tyvärr så när passagerare inte får så som dom vill eller inte förstår hur det funkar. Största problemen brukar vara övervikt på bagage, missat flyg eller när dom själva måste kontakta sin resebyrå då biljetterna är låsta till dom och vi kommer inte åt dessa.

Hej!
Härlig tråd att följa livet bakom disken.

Min familj, 2 vuxna + 1 barn (4år), åker med TG till Phuket i januari. Resan börjar i Visby och vidare från Arlanda. Tyvärr finns inte sittplatser tillsammans för tillfället och resan hade blivit så mycket smidigare om en av oss vuxna kan sitta bredvid vår dotter. Sista raden i business kabinen är blockad men TG kan inte släppa dessa. Förståeligt om någon med spädbarn bokar.
Hur hanterar incheckningspersonalen dessa blockade sittplatser om ingen med spädbarn bokat? Först till kvarn, störst behov, status, eller gör man ingenting? Kan incheckningspersonalen redan i Visby hantera detta eller måste det ske på Arlanda?

Nu har jag tyvärr inte så mycket med TG att göra, men oftast brukar dessa vara blockade för incheckningspersonalen. Vi brukar blocka upp dessa när vi har familjer som inte sitter bredvid varandra osv, men vi kan aldrig garantera att man faktiskt får sitta bredvid varandra ändå, men gör oftast vårat bästa. Vi skulle tex aldrig flytta på en hög status medlem som har ett förbokat ''Tronsäte'' för att en barnfamilj ska få sitta bredvid varandra, och detta är inte för att vi är ''Idioter'' utan regler från människor högre upp. Skulle nog säga att personalen I visby kan nog inte göra så mycket åt det, utan det är främst personalen på ARN du får vända dig till. Hoppas det löser sig!
 
Toppen