Senaste nytt

Behövs kreditkortet vid incheckning?

staff

Medlem
Enda anledningen till att det kranglade till sig ar formodligen att du visade ditt kreditkort fran forsta borjan. Har aldrig varit med om att Thai har kravt att kreditkortet ska visas upp i incheckning, varken pa CPH, MEL eller i Asien.
 

jtq

Medlem
Thai vill alltid se kreditkortet du betalat biljetten med om du köpt den direkt av dem, antar att det är nån antibedrägerigrej.
 

Mr. Rice

Medlem
Inte bara Thai som har denna regel , vilket jag fick erfara efter betalt biljett med Visa E-kort
Blev nekad efter köpt biljett direkt av flygbolaget
 

A380*G

Medlem
Thai vill alltid se kreditkortet du betalat biljetten med om du köpt den direkt av dem, antar att det är nån antibedrägerigrej.

Nej det är inte korrekt. Jag har köpt ett antal biljetter direkt av dem med kreditkort med avresa från olika flygplatser i Asien och från Arlanda, aldrig behövt visa kreditkortet någon gång.

Har för övrigt bara hänt en gång, det var när jag bokade en dyr biljett med SQ några timmar innan avresa. (PVG-SIN)
 

jtq

Medlem
Jag har fått visa kreditkortet 100% av de gånger jag köpt biljetten direkt av Thai, aldrig annars. Även om de kanske missar att göra det ibland bör man nog räkna med att de vill se kreditkortet för att slippa problem som trådskaparen hade.
 

Mr. Rice

Medlem
Har hört om flera som blivit nekade att flyga med Thai efter att ha köpt biljetter direkt från de , så rekommenderas att ha samma kort med vid incheckningen
När jag råkade ut för samma sak med annat bolag vid incheckning i BKK så står det finstilt på ebiljetten
 

011430121

Medlem
Åker med TG ca 3 ggr om året till BKK och de senaste 3 åren alltid fått visa de kort jag har betalt resan med, det står även på bokningsbekräftelsen att kreditkortet skall uppvisas vid incheckning, och därför gjorde jag det! Jag går inte omkring och visar kreditkorten om det inte behövs.
 
Last edited:
Toppen