Senaste nytt

Behöver tips på hotell i Seoul

Skall till Seoul i september och temat är lyx. Vi siktar in oss på god mat, helst stjärnor, någon kulturell aktivitet och god dryck. Vi har fyra nätter där. Jag har ingen aning om Seoul och var man skall bo, gissar att det är likt Tokyo och viktigt att bo nära tunnelbanan. Så hjälp mig! Skulle säga att budget per natt är 3000 SEK, om ni inte har något "Once in a lifetime"-hotell för då kan budgeten vara 4000 SEK per natt.
 

jerixon

Medlem
Jag ska åka dit om några veckor.
Bokat Glad Live Gagnam som är SPG hotell samt Best Western Seoul Garden Hotel.
Båda har fått helt OK reviews och ligger i två olika områden för att se lite andra saker :)
Kan rapportera tillbaks senare om det blir så att de två bokningarna håller eller om jag bokar något annat!
 

Maja

Medlem
Följer tråden! Vi har bara en natt i Seoul innan vi flyger vidare till Osaka. Gissar att vi kanske måste bo närmare ICN då flyget går 07:55 på morgonen... :(
 

jerixon

Medlem
Hyatt vid flygplatsen ska vara bra säger de och det finns även ett Best Western bredvid som fått bra reviews :)

Följer tråden! Vi har bara en natt i Seoul innan vi flyger vidare till Osaka. Gissar att vi kanske måste bo närmare ICN då flyget går 07:55 på morgonen... :(
 

Jönsson

Medlem
Vill nog ändå påstå att tunnelbanan är mycket tidseffektivare om dina destinationer är rimligt nära en tunnelbanestation.
 

Flyerbandit

Medlem
Bor just nu på Sheraton D-Cube i Seoul.
Är här med jobbet, vet inte riktigt om det är ett område som ligger bra till för en privat resa.
Bra frukost, stora bra rum, bra service.
Club Lounge med fin utsikt och bra utbud på dricka och mat.
Det enda som irriterar är väntetiden på expresshissarna från entrén upp till lobbyn på våning 41, inget stort problem, men...
 

Tonton

Medlem
Som jag har förstått det är det bra att bo nära stora tågstationen.
Men jag väljer att sprida ut mig lite då jag hoppas se mycket endå trots lite transfer med transport osv.
Westin Chosun fick jag tips på i annat forum.

Jag var där tidigare i maj på en snabbvisit. Vi bodde på Hilton Millenium.

Som Johan säger ovan så är det smart att bo nära stora tågstationen. Detta av flera skäl.
1. Det går snabbt till expresståget till ICN,
2. Det är ett bra nav för tunnelbanan.

Seoul var väldigt smidigt att ta sig runt i emellan olika områden, speciellt med tunnelbana, så jag skulle inte stirra mig helt blind på vilket område ni vill bo i - utan se till att hitta ett boende som uppfyller alla era krav i förstahand.

Med det sagt, promenera mycket i Seoul! Jag tyckte att det var en jättetrevlig promenadstad, speciellt på kvällen.
 
Toppen