Senaste nytt

Behöver tips för vad man kan göra med 50 000 Avios

nissefalk

Medlem
Uppgradering från business till First till USA kostar 22,500 Avios, Business Class med LATAM Auckland till Sydney ToR kostar 40,000 Avios och ca 1,200kr i skatter. Miami till Phoenix kostar 10,000 Avios i Ekonomi med American Airlines. Sydney-Brisbane ToR med Qantas 10,000 Avios 240kr i skatter, några exempel på vad jag gjort med mina Avios på senare tid.

Du kommer till London två till tre gånger i Ekonomi och det brukar finnas saver rewards där skatterna inte är så höga, normalt är British Airways dyra i skatter och avgifter på Avios bokningar som går via Heathrow.

Bäst värde är det på Avios när man uppgraderar eller använder på rutter i Asien eller USA där köpta biljetter kan vara lite dyrare, speciellt enkel resor som annars kan vara dyra.
 

Senator

Moderator
OT: jag har ändrat rubriken så den blir mer användbar och sökbar för framtiden. @Homer har kanske uppdaterat info, jag har inte helt koll själv

Back on topic:
Det finns en bra tråd på FlyerTalk: Your guide to spending Avios | 2017 edition - FlyerTalk Forums

Inrikes i USA med American när det är blodigt dyrt
Cathay First: t.ex. Vancouver till JFK kostar 50 000 Avios
Cathay eller Japan Airlines Hong Kong - Tokyo kostar 20 000 Avios i Business enkel
 
Toppen