Behöver man resa för att få tjäna sina poäng?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Olle_KHjertén, 30 Oktober 2013.

1. Olle_KHjertén

Olle_KHjertén Ny medlem

I det fallet man inte hinner göra sina resor, kan man då fortfarande checka in för att få sina poäng? Behöver man verkligen vara på planet

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svar: Ja

Om inte boardingkortet scannas i gaten så blir det inga poäng för resan.

3. Olle_KHjertén

Olle_KHjertén Ny medlem

du är helt 100 på detta?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja.

Om du söker lite här kommer du att se att vi har svarat på den frågan ganska många gånger och det är exakt så det fungerar.

5. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Historiskt sett har det nog inte alltid varit så dock. Tänkte närmast på han som anställde thailändare för att resa ihop miles till honom (finns en video om honom, och andra FF-senseis, här på BC)

Edit: Kanske inte samma sak som no-show iofs.......

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I vissa länder där man inte scannar boardingkorten så kan det dock finnas en liten chans att man får poäng för en no-show, men inget man bör räkna med.

7. Olle_KHjertén

Olle_KHjertén Ny medlem

Varför jag undrar är för att jag inte kommer hinna göra två europaresor innan imorgon. Mina poäng löper ut på fredag och guldkortskampanjen var mitt enda sätt att säkra EBG i år

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är du körd tyvärr.

9. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga regler utan undantag, missad hemresa har jag fått poäng(2 av 2) men missad utresa inte. Förmodligen tur elr något "systemfel" i samband med ej ombokningsbara biljetter och att resan påbörjats. Bolag? Den björnen behöver inte väckas ;)

10. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Faktiskt inte alls samma sak utan precis tvärtom. Thailändarna flög in miles till sina egna konton just för att man verkligen behöver genomföra flygningen. Att deras konton sedan utnyttjades av någon annan för att boka bonusresor åt andra personer spelar ju ingen roll för poängintjäningen.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!