Behöver du ta med 1 miljon USD på resan? There's a bag for that.

Diskussion i 'Övrigt' startad av pierrea, 5 November 2015.

1. pierrea

pierrea Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fascinerade samling väskor från SDR Traveller, bland andra "1M Hauly" som specifikt är konstruerad för att bära runt på 1 miljon USD i hundradollarssedlar.

"In many countries project expenses and payroll for the local crew need to be carried in cash. Whether you’re managing a team of thirty working for months at the edge of the grid, or on a solo trip to negotiate a significant cash transaction, the 1M Hauly is designed for discreet, safe carry of up to $1 Million USD in strapped, new or used $100 USD banknotes."

SDR Traveller 1M Hauly

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något sånt här borde ingå när man blir miljonär i USD.... för skall man betala 220USD är man ju inte miljonär längre ;)

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som den perfekta väskan för drogsmugglare.

4. flonken

flonken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte så diskret nu när vi vet hur den ser ut..?

euul gillar detta.
  5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, jag börjar med att köpa den här så kan jag ju spara i den, en sedel i taget :D

Gillar verkligen "mood" bilderna längre ner, känns som jag skulle vilja ta med min väska dit :D

pierrea gillar detta.
  6. Ta d på krita så slipper du nagga miljonen i kanten... ;)

MaBe gillar detta.
  7. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den här väskan lär man ju inte ha någon nytta av så länge man hänger på detta forum.

MaBe och Fredrik gillar detta.
  8. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tvärtom! På grund av alla pengar man sparar genom att hänga här är det nog snart dags att beställa väskan. :rolleyes:

9. Homer

Homer Medlem

Finns det ingen väska för den som vill frakta 10.000 €500 sedlar ?

10. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte det behövs ta fram en specifik väska... Dessa sedlar väger 1,28 g om jag minns rätt (lite mer än en svensk 1000-lapp som väger 1,159g) Så får nog plats i en vanlig Rimowa carry on eller så :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!