Senaste nytt

Behöver boka hyrbilar till 31:a Maj - inga eurobonus bonuspoäng?

FFlash

Medlem
Hej
Gick miste om AVIS 10000 deals samt kunde inte förutspå kommande, men behöver nu panikboka bilar på två olika ställen tills slutet av Maj och vill förstås tjäna extrapoäng, men inser att AVIS kampanjerna gick.
Hittar dock inte heller andra promon hos Hertz, Sixt eller andra som skulle ge några extrapoäng, men vill minnas att det fanns några, hittar inte dem just nu, någon som vet?

Stort tack för hjälpen och hoppas det finns bilar kvar även hos Avis ;)
 

MegaFlyer

Medlem
Har samma problem - hämtar hyrbil i Rom senare i dag - och har inte hittat någon kampanj. Kör med SAS Eurobonus och får i alla fall en gratis extra förare hos Avis. Det blev ganska billigt och jag hoppas på uppgradering. Har ingen status så har ingen kupong.

Har kört mkt Sixt och det känns att det blivit ganska dyrt, känns som deras tillval är dyrare än andra - inte gjort någon mer omfattande undersökning men vi får se vad Avis hittar på.
 

FFlash

Medlem
Tja, dom vanliga poängen får du ju. Men det verkar inte som att det finns några kampanjer som passar...

Jag har blivit blind eller dum då jag inte ens tänkte att man får ju "vanliga" poäng iaf :) även om dom är inte mycket att skryta om

Äh, jag borde ha kanske spekulerat och gjort 3 dagars hyror för hela året i varenda storstad. Tala om excel-hackare för att hålla koll...
 

MegaFlyer

Medlem
Sådär, tbx efter 6 dgr i Toscana. Resultat blev uppgradering två categorier fr bokad c t e. Det blev en ganska ok Peugeot 308 SW m panoramatak. Dock pajade AC:n så det blev galet varmt i bilen. Blev erbjuden att byta bilen efter ett samtal t Avis men det skulle innebära en halv dags körande, vilket krockade med bröllop, vindrickande och annat. Kompensation € 25 vid retur av bilen. Känner mig dock ganska blåst då jag tänkt halvförsäkra och betala BA Visa för att få resterande skydd via kortet. Det fanns inga kategorier av försäkringar hos Avis där kortet skulle göra skillnad. Så efter lite funderingar så tog vi helförsäkring som gick på € 40 per dag. Total hyra ca 5 000 kr för 6 dgr.

Försäkring hos Avis och andra bolag - köper ni det?

Kompensation för 6 dgrs trasig AC - vad är rimligt?
 
Toppen