Behöver 6.738 EQP hos American Airlines

Diskussion i 'Oneworld' startad av robert_06_, 5 November 2012.

1. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som rubriken lyder, saknar dessa EQP för återkvalificering till PLAT hos American Airlines!
    Skulle behöva tips på en resa, gärna sent på året (läs 11-30/12).

Är registrerad på American Airlines's dubbla poäng kampanj som gäller året ut!

2. Pratar du om 6.738 EQP EFTER dubbla poäng kampanj eller FÖRE?

Observera att dubbla EQP kampanj gäller endast på American Airlines opererad flight med American Airlines flightnummer. Det gäller t ex inte på British Airways opererad flight med American Airlines flightnummer.

3. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AHO, det är FÖRE kampanjen!

Det saknas totalt 6738 EQP för återkvalificering nu.

4. Om du har redan flugit med minst 4 American Airlines flygningar i år, behöver du inte flyga med American Airlines för att tjäna 6.738 EQP.

T ex du kan köra Stockholm-London t/r med British Airways Business class tre gånger.
    911 x 150% EQP x 2(T/R) = 2.733 EQP per resa

En t/r kostar under 3.000 SEK inkl. skatter om man planerar väl.

5. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte exakt antal American Airlines flighter i huvudet nu (borda man väl ha...) men det är över 10st ivarje fall.
    Är det minst 4 flygningar med American Airlines som krävs för återkval?

Får jag välja mellan 3 flygningar GOT-LHR och en flygning GOT-USA så tar jag hellre det senare även om det blir i Ekonomi.

6. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag inte botaniserat bland priserna, men det borde gå att få tag i något med British Airways i WT+ för runt 10 000 och som ger dig de poäng som behövs.

7. Du är som mig. :) Jag föredrar också en långresa före flera shorthaul resor.
    Om du väljer att flyga med American Airlines low economy, se till att du flyger tillräckligt långt. Om summan av American Airlines flygningar är över 6.500 flygmil, bör du kvalificera dig till elitstatus igen.

8. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Längre tid på planet ger ju längre tid för t ex arbete eller utvärdera flygningen/skriva reserapport.

Nån som kan hitta något riktigt bra pris nu för flygning mellan 16-20 december alternativt i mellandagarna.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!