Senaste nytt

Behöver 6.738 EQP hos American Airlines

Som rubriken lyder, saknar dessa EQP för återkvalificering till PLAT hos AA!
Skulle behöva tips på en resa, gärna sent på året (läs 11-30/12).

Är registrerad på AA's dubbla poäng kampanj som gäller året ut!
 

Dr. Miles

Expert
Som rubriken lyder, saknar dessa EQP för återkvalificering till PLAT hos AA!
Skulle behöva tips på en resa, gärna sent på året (läs 11-30/12).

Är registrerad på AA's dubbla poäng kampanj som gäller året ut!

Pratar du om 6.738 EQP EFTER dubbla poäng kampanj eller FÖRE?

Observera att dubbla EQP kampanj gäller endast på AA opererad flight med AA flightnummer. Det gäller t ex inte på BA opererad flight med AA flightnummer.

American Airlines AAdvantage skrev:
Double Elite Qualifying Miles And Points Terms and Conditions
  • AAdvantage promotion is valid for all travel on purchased, published fare tickets on American Airlines, American Eagle and the American Connection® carrier marketed and operated flights from November 1, 2012, through December 31, 2012.
 

Dr. Miles

Expert
Om du har redan flugit med minst 4 AA flygningar i år, behöver du inte flyga med AA för att tjäna 6.738 EQP.

T ex du kan köra Stockholm-London t/r med British Airways Business class tre gånger.
911 x 150% EQP x 2(T/R) = 2.733 EQP per resa

En t/r kostar under 3.000 SEK inkl. skatter om man planerar väl.
 
Jag har inte exakt antal AA flighter i huvudet nu (borda man väl ha...) men det är över 10st ivarje fall.
Är det minst 4 flygningar med AA som krävs för återkval?

Får jag välja mellan 3 flygningar GOT-LHR och en flygning GOT-USA så tar jag hellre det senare även om det blir i Ekonomi.
 

henrik l

Medlem
Nu har jag inte botaniserat bland priserna, men det borde gå att få tag i något med BA i WT+ för runt 10 000 och som ger dig de poäng som behövs.
 

Dr. Miles

Expert
Får jag välja mellan 3 flygningar GOT-LHR och en flygning GOT-USA så tar jag hellre det senare även om det blir i Ekonomi.
Du är som mig. :) Jag föredrar också en långresa före flera shorthaul resor.
Om du väljer att flyga med AA low economy, se till att du flyger tillräckligt långt. Om summan av AA flygningar är över 6.500 flygmil, bör du kvalificera dig till elitstatus igen.
 
Längre tid på planet ger ju längre tid för t ex arbete eller utvärdera flygningen/skriva reserapport.

Nån som kan hitta något riktigt bra pris nu för flygning mellan 16-20 december alternativt i mellandagarna.
 
Toppen